Mega Monte Carlo 1997 - nový model
K výrobcům exkluzivních sportovních automobilů se prostřednictvím modelu Monte Carlo připojila také společnost AIXAM Mega.
Model Monte Carlo je výsledkem projetku, jenž si kladl za cíl vyvinout do značné míry univerzální supersportovní automobil. Takový, který by obstál nejen na závodních drahách, ale jenž by mohl svému majiteli bez problémů sloužit také k běžným jízdám. Původně se vývojem tohoto vozu zabývala stejnojmenná společnost z Monaka. Loni ji však převzala již zníměná skupina AIXAM Mega, která v nedávné minulosti vzbudila pozornost odborníků i automobilové veřejnosti nekonvenčními vozy Track a Glace.
Postavit výkonný sportovní automobil je dnes velmi nároční záležitost. A tak není divu, že se tvůrci vozu Monte Carlo v čele s Phillippem Colanconem spojili se specializovanýmmi firmami. Na designu se podílelo studio Sera, které automobilu vtislo podobné tvary, jako mají vozy Ferrai. Mezi nejvýraznější stylistické prvky patří lapače vzduchu na bocích dvoumístné karoserie. Sportovně naladěný interiér nepostrádá svým funkcionalistickým vzezřením působivost. Karoserii a podlahovou plošinu zkostruovala společnost MBS Composites, součást průmyslové skupiny SNPE. Jak napovídá její název, základním stavebním materiálem byl uhlíkový kompozit, jenž se při dostatečné pevnosti a tuhosti vyznačuje v porovnání s klasickými kovy nižší hmotností. Na druhé straně je však stále drahý, avšak v případě supersportu Monte Carlo tento faktor nehrál nejvýznamnější roli.
K pohonu nejnovějšího automobilu se značkou AIXAM Mega byl vybrán zážehový vidlicový dvanáctiválec od firmy Mercedes-Benz, jenž se montuje do jejích vozů třídy S. Motor o objemu 6 litrů, v jehož konstrukci byla modifikována především soustava mazání, je umístěn podélně v zadní části vozidla. Díky úctyhodnému výkonu 290 kW i největšímu točivému momentu 570 N.m nechybí supersportu dynamika: největší rychlost 300 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 4,5 s. Umožňuje to také pečlivě vyladěný podvozek s trojúhelníkovými rameny a hydropneumatickými tlumiči připravenými firmou Fournales i gumárenským koncernem Michelin speciálně vyvinuté pneumatiky Pilot SM MXX3 o rozměrech 345/35 ZR 18 na zadních kolech.
Cena v době testu nebyla známa.
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.