Alfa Romeo 145 G 1996 - TEST
Novým modelem řady 145 zasazuje Alfa Romeo svým předchůdcům s klackovitými a unavenými boxery první pořádný knockout.
Rozhodující úder uštědřuje sportovně vyladěný model Quadrofoglio (italsky čtyřlístek), kterému pod kapotou přede řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1970 ccm a výkonu 110 kW. Přitom nejde o nějakou převratnou novinku. Vždyť motor se stádem 150 koní je znám a obdivován již v jiných vozech značky Alfa Romeo, a to ve spideru a kupé GTV. Tato moderní pohonná jednotka s dvojitým zapalováním však obsahuje některé technologické vymoženosti z oblasti konstrukce motoru a proto si zachovává klasický zvuk sportovních čtyřválců s ostrým kordem Zora v přední masce. Navíc díky své charakteristice uděluje vozu slušnou dynamiku.
Alfa Romeo 145 Quadrofoglio je připraven kdykoliv skočit do ringu a předvést svou sílu, nehledě přitom na otáčky motoru. K příjemnému pocitu za volante italského čtyřlístku přispívá přesné řazení, se kterým se verze s motory typu boxer mohou jen těžko srovnávat. Vzrušující chvilky při rychlé jízdě zaručuje rovněž lépe vyladěný sportovní podvozek. Podle tradic Alfy Romeo vypadá stopětačtyřicítka navenek mohutně. Nechybí jí široké prahy nebo efektní patnáctipalcová kola z lehké slitiny. V interiéru nalezneme sportovní sedadla s výborným bočním vedením a červeně lemovaný třípaprskový volant s airbagem. Aby řidič nezapomněl, že kočíruje nejrychlejší vůz z modelové řady 145, připomíná mu zelený čtyřlístek na prazích a zadních dveřích skrytou sílu horkokrevného Itala.
Do základní ceny, která představuje na německém trhu částku 35 800 marek, je zahrnuta výbava se dvěma airbagy, protiblokovacím systémem brzd ABS, elektrickým stahováním oken a centrálním zamykáním. Od začátku letošního roku je připraven pro sportovně založené zákazníky další typ vozu značky Alfa Romeo s dvoulitrovým motorem - pětidveřový model 146 ti.
Cena v době testu na německém trhu činila 35 800,- DEM
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.
Komentáře
Přehled komentářů
Mám 1,6 TS. Auto absolutně bez koroze,motor bez problémů. Oleje nežere. Spotřeba ujde. Dálka 6,5-8 dle stylu jízdy. Město 8,5-9,5. Jinak jen spotřební materiál. Letos jsem ji vzal k Atlantiku, na jeden zátah 1600km a pohoda. Pěkně se sní řežou zatáčky :-) A ten zvuk když se točí. Bohatá výbava. Jsem s ní spokojený!! A za ty peníze a staří vypadá furt sexy.
1,6 TS
(zezour, 16. 4. 2011 13:29)