Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB 1996 - TEST
S příchodem dvoulitrového vidlicového šestiválce do palety motorů pro sportovní vozy GTV se stala rodiny Alfy Romeo kompletní. Je však šťastná?
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB, slabší bratr klinovitého Coupé s třílitrovým motorem V6, si vysloužil svým trochu násilným zrodem přezdívku hřmící klík. Přestože vypadá zajímavě, nemusí se každému líbit hned na první pohled.
V interiéru panuje až přehnaná stísněnost. Proto se do něj místo nepoužitelných zadních sedadel montuje odkládací plocha pro příruční tašky, což je při objemu zavazadlového prostoru 110 litrů dobrý nápad. Jediné, co lze v modelu GTV považovat za mohutné, jsou sportovně laděná přední sedadla. Konfekční velikostí XXL se však pro daný účel zdají až přehnaně veliká. Za horkých dnů jistě každý řidič ocení sériově dodávanou klimatizaci. O co je mu lépe v letních měsících, o to hůře se ale cítí v zimě, kdy z větracích otvorů proudí pouze vlažný vzduch. Standardně se dodává airbag pro řidiče, za vak pro spolujezdce je však třeba v Německu doplatit 500 marek. Ale proč by člověk šetřil, jde-li o vlastní bepečnost.
Motor a převodové ústrojí jsou kapitola sama pro sebe. Konkrétně, srdce vozu Alfa Romeo lze považovat za bonbónek s pepermintovou příchutí. Zbožňuje totiž jen sportovně laděné řidiče, kteří rádi nechávají pedál akcelerátoru spočinout až na podlaze, aby mohli kolem 6000 1/min při rychlosti 235 km/h dostatečně vychutnat výkon motoru 148 kW. Ale ty, jejichž nohy si s pedálem je pohrávají, trestá dvoulitr šestiválec mohutnými vibracemi. Kdo mu dovolí klesnout pod 3000 1/min, dočká se velmi podprůměrného výkonu. Je sice pravda, že i na pátý stupeň lze bez problémů jet rychlostí 50 km/h, ale pak se řidič musí pustit do divokého řazení, chceli dosáhnout přijatelného zrychlení. Právě nepřesné řazení, vyžadující dlouhodobý trénink a především cit, je další velkou bolestí Alfy Romeo GTV. Zcela na jedničku jsou ovšem zvuk motoru a hlas turba. Díky tomu obdivovatel tohoto vozu poslouchá rádio pouze při hlášení o dopravních zácpách.
Sportovně laděný podvozek vyhoví razantněji založením řidičům, automobil totiž sedí na silnici jako přikovaný. Normální smrtelník má však pocit, že i při přejezdu sebemenší nerovnosti přijde o nějaký ten zub. Protože se Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB chová neutrálně, musí řidič provádět v zatáčkách drobné korektury v řízení. Bezchybně fungují brzdy, o čemž svědčí i extrémně krátká brzdná dráha 36,9 metru z rychlosti 100 km/h.
Tečku za hřmícím klínem dělá jeho prodejní cena - v Německu je vůz o 9000 marek dražší než jeho dvoulitrový předchůdce Twin Spark s motorem o výkonu 110 kW. Pravda, za vynaložené peníze získáte o něco lepší jízdní vlastnosti, ale za ty zase zaplatíte zvýšenou průměrnou spotřebou paliva 14,6 litru na 100 km oproti původním 9,6 litru bezolovnatého benzinu. Nová Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB je na volných silnicích králem, ale hustý městský provoz jí vůbev nesedí. Řidič si leckdy asi přeje, aby pod její kapotou pracoval třílitrový vidlicový šestiválec, montovaný do Spideru. Do motorového prostoru GTV by se bez problémů vešel.
Cena v době testu na německém trhu činila 52 800,- DEM
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.