Audi A4 Avant 1.8T 1996 - TEST
Líbivé tvary, pohodlí a přitom vysoké jízdní výkony jsou základní rysy nejmenšího kombi v nabídce značky Audi.
Vzrůstající popularita sedanu A4 podnítila automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku k přípravě varianty kombi. Model A4 Avant je u nás na výběr se čtyřmi motory, zážehovými čtyřválci 1,8 l/92 kWas atmosférickým plněním či 110 kW s turbodmychadlem a vidlicovým šestiválcem 2,6 l/110 kW, jakož i turbodieselem TDI 1,9 l/81 kW. Navíc si vozy se zážehovými motory lze pořídit také ve verzi quattro s pohonem všech kol. Z této široké palety různých provedení kombi A4 se testu podrobil Avant s přeplňovaným motorem 1.8T a pohonem pouze předních kol.
Kombi A4 Avant se díky zdařilému stylingu pětidveřové karoserie s charakteristickými tvary ingolstadtských vozů vyděluje ze záplavy více či méně podobných kombíků, což v nás pochopitelně vzbuzovalo libé pocity. To umocňovala poměrně bohatá standardní výbava, ve které nechyběly například airbag a výškově seřiditelné sedadlo řidiče či elektrické ovládání oken v předních dveřích. Pobyt v kabině testovaného vozu nám zpříjemňovaly navíc klimatizace se samočinnou regulací, kvalitní audiosouprava Gamma s osmi reproduktory i kožené potahy volantu a řadicí páky. Všechny tyto prvky ovšem byly na příplatek, stejně jako bezpečnostní vak pro spolujezdce a informační systém. Snad jedinou významnou vadou na kráse kombi A4 Avant je poměrně malý zavazadlový prostor. Jeho základní objem totiž činí pouze 390 litrů, pokud se náklad uloží jen do úrovně spodní hrany oken. Jen tak je možné jej zakrýt před zraky nenechavců vodorovnou roletou.
Příjemně jsme se cítili také za volantem Audi A4 Avant. Zásluhu na tom neměl jen pečlivě vyladěný podvozek, jehož pérování si k plné spokojenosti posádky poradilo s nepříliš dobrým stavem mnoha českých vozovek. Okouzlil nás i vyspělý přeplňovaný čtyřválec 1.8 T s pětiventilovou technikou, vyznačující se velmi příznivým průběhem točivého momentu. Svou pružností a nezměrnou chutí do života stejně jako překvapivě rozumnou průměrnou spotřebou pod 8 l bezolovnatého benzinu na 100 km uspokojí požadavky i velmi náročných zákazníků. Ocenili jsme také navýsost účinné brzdy se standardně montovaným systémem ABS, které plně korespondují s dynamickými vlastnostmi vozu. Možná ale, že by jejich nástup mohl být méně agresivní. Nejmenší z Avantů se nesmírně příjemně ovládal, a to díky nejen do ruky dobře padnoucímu volantu s možností výškového nastavení, ale také výkonnému posilovači řízení.
Cena v době testu činila 1 015 000,- Kč