BMW Alpina B8 4,6 Coupé 1996 - TEST
Tuningová firma Alpina, jenž je dvorním ladičem automobilů BMW nabízí trojkovou řadu mnichovského výrobce s implantovaným osmivýlcovým srdcem a mnoha dalšími úpravami.
Třistatřiatřicet vyšlechtěných koní je pěkně početné stádo. BMW Aplina B8 4,6 je má navíc elegantně schované pod stříbrnočerným krytem osmiválnového motoru. Ovládání takového vozu by nemělo být problémem ani přes ohromující velikost koňského spřežení. Není totiž třeba pobízet každého plnoktrevníka zvlášť, neboť všichni reagují spontánně a pekelně rychle. Jakmile jednou prásknete bičem a sešlápnete pedál plynu, musíte se pevně držet opratí čili volantu.
BMW Alpina B8 4,6 se dodává s karoseriemi sedan, kupé, kabriolet a od letošního jara také kombi. Posledně jmenovaná verze má být kombinací užitné hodnoty a sportovních jízdních schopností. V interiéru najde místo až pětičlenná rodina se svými zavazadly, záď ukrývá variabilní zavazadlový prostor a na střešní nosič lze umístit třeba surf. I když v tomto případě není radno využívat možnosti vozu na doraz, aby se Alpina neodlepila od země... každé karosářské provedení má něco do sebe, ale osmiválcovému agregátu sluší nejvíce dvoudveřové kupé.
Agresivní tvary vozu, doplněné o rozměrné spoilery vpředu i vzadu, zdůrazňují kola z lehké slitiny. Jejich velikost koresponduje s impozantností automobilu. Obuty jsou do pneumatik Michelin Pilot SX MXX3 s rozměry 235/40 ZR 17 vpředu a 265/35 ZR 17 vzadu. Přestože BMW Alpina je sportovec tělem i duší, v interiéru nechybí snad žádný myslitelný prvek výbavy. U takového vozu již příliš nepřekvapí dvojice airbagů pro cestující vpředu, tempomat, elektricky ovládaná boční okna, kůží potažený věnec sportovního tříramenného volantu nebo anatomicky konfigurovaná sedadla s výrazným bočním vedením. K méně obvyklým standardním položkám však patří například samočinná klimatizace, obložení z leštěného dřeva, velurové koberečky nebo vyhřívaný zámek řidičových dveří. Nezbytností se stává čtveřice kotoučových brzd s vnitřním chlazením, ABS či protiprokluzový systém ASC+T.
Vraťme se ale zpět za opratě a vyzkoušejme, co dokáže oněch 333 koní s luxusně vybaveným vozem o pohotovostní hmotnosti 1490 kg. Firma Alpina udává zrychení z 0 na 100 km/h za 5,6s, zatímco u hodnoty největší rychlosti lakonicky konstatuje: Přes 280 km/h. Šestistupňová převodovka Getrag přenáší točivý moment 470 N-m při nečekaně civilních 3900 otáčkách za minutu samozřejmě na zadní kola. Jistě i jí vděčí BMW Alpina B8 4,6 Coupé za přijatelnou spotřebu naturalu super plus. Ve městě sice atakuje sedmnáctilitrovou hranici, ale při ustálené rychlosti 90 km/h si ďábelsky rychlé kupé vezme slušných 7,8 l na 100 km.
Cena v době testu nebyla známa.
Komentáře
Přehled komentářů
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=198531270
__Tady je 1 kousek, ale vzhledem k tomu, že "ALPINA" je úpravce individualistický, je každý postavený vůz jedinečný sám o sobě a to interiérem, výbavou i osobitým desingem budíků a podobně... a právě proto si myslím, že Alpiny jsou daleko lepší vozy, než BMW "M", kterých jezdí po silnici X tisícovek a navíc některé modely Alpin jsou tak výkonné, že ani upravené BMW Mka na ně nestačí a to jsou všechny Alpiny předělanými obyčejnými Bavory, kterých se ročně vyrobí několik miliónů !!!! Tato automobilka zaslouží respekt i z toho hldiska, jak dlouho jí trvalo získat oficiální licenci na úpravy vozů BMW a když už máte 1 Alpinku, tak věřte tomu, že nikdo jiný na světě nebude mít stejné auto, jako vy, ikdyby vedle vás zaparkovali 500 stejných Alpin, tak ani 1 nebude stejná !!!!
Koukněte na tohle.
(Petr Krška, 17. 6. 2012 5:55)