Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Citroën Evasion 1.9 TD X 1996 - TEST

11. 3. 2011

 

Celý článek nově na:

 

www.autostories.cz

 

 

    Rostoucí poptávka po velkoprostorových vozech nenechala v klidu ani automobilku Citroën, která proto uvedla na trh model Evasion.

 

CITROEN Evasion 2.1 Turbo D12 (1996-1998) Front + links

     Citroën Evasion, jeden z mnoha velkoprostorových  modelů současnosti, označovaných také jako monospace, se spolu s typy Fiat Ulysse, Peugeot 806 a Lancia Z vyrábí v rámci mezinárodního projektu v závodě Sevel Nord. Od svých kolegů se odlišuje jinou paletou motorů, modifikovanou přední maskou chladiče se znakem výrobce, i zádí. Od loňského roku je Evasion v prodeji rovněž na našem trhu. Tento sedmimístný automobil s typickým uspořádáním kabiny 2+3+2 se dodává ve třech úrovních vybavení X, SX a VSX a k jeho pohonu si lze vybrat jeden ze zážehových motorů o výkonech 89 kW nebo 108 kW i přeplňovaný vznětový motor 1,9 l/66 kW.

     K obvyklému redakčnímu testu jsme si zapůjčili provedení Evasiou 1.9 TD X  s právě posledně jmenovaným čtyřválcem. Tento vůz standardně obsahuje řízení s posilovačem, výškově nastavitelný volant, airbag na straně řidiče, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní stírač a tři samostatné sedadla ve druhé řadě. Za příplatek lze jeho výbavu doplnit o protiblokovací systém brzd ABS, airbag pro spolujezdce, klimatizaci s protipylovými filtry, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, kódové zapalování, metalízu a například tři sedadla do poslední z celkem tří řad.

     Hned první dojem, který si řidič po usednutí za volant odnese, je promyšlené sladění designu s účelností. Přístrojová deska se vyznačuje střídmostí, a snad právě proto působí neobyčejně přehledně. Na středové konzole, či spíše jakémci pultíku, je pod jednoduše řešeným ovládáním topení a větrání umístěna krátká řadicí páka, jejíž poloha je pro většinu řidičů neobvyklá. Díky tomu, že i ruční brzda, která mimochodem působé na přední kola, se netradičně přesunula na levou stranu sedadla řidiče, uvolnil se mezi předními sedadly prostor. Další zajímavostí je odklopný kryt, který ukrývá autorádio s přehrávačem kazet zabudované před zraky nenechavců ve střední části přístrojové desky. K dobrému výhledu z evasionu přispívá bohaté prosklení a jízdní komfort zvyšují nemalou měrou příjemná, látkou potažená měkká sedadla. Interiér se vyznačuje značnou variabilitou, což je jedna z domén velkoprostorových vozů. Například postupným vyjímáním druhé a třetí řady samostatných sedadel  lze zavazadlový prostor evasionu zvětšit až na úctyhodných 1700 litrů. 

CITROEN Evasion 2.1 Turbo D12 (1996-1998) Front + links

     Po odemčení předních dveří nás mile překvapil úhel jejich otevření. Hned od začátku jsme si museli dávat pozor na vyšší posaz, než bývá zvykem, a podle toho si řádně do vozu nakročit. Jako řidiči klasických osobních vozů jsme s napětím očekávali, jaké budou první jízdní dojmy s evasionem 1.9 TD X. Nás názor, že velkoprostorový automobil s pohotovostní hmotností 1575 kg, poháněný sice přeplňovaným vznětovým motorem nebude vykazovat přílišnou dynamiku, vzal kupodivu za své. Slušného zrychlení lze dosáhnout zejména na třetí rychlostní stupeň a zařazením pětky, která překvapivě zabírá již od poměrně nízkých otáček, lze zvláště na dálnici dosáhnout pohodlné a příjěmně plynulé jízdy. Pětistupňová mechanická převodovka pracuje díky krátkému chodu páky přesně a bezchybně. Za větších rychlostí je hladina vnějšího hluku pronikajícího do kabiny evasionu  velmi nízká. Brzdy odpovídají povaze automobilu. Nejsou sice nijak jadrné, avšak jejich rychlý nástup a progresivní účinek umožňují řidiči bezpečně zastavit vůz i při absenci protiblokovacího systému brzd ABS.

 

     Obliba vozu Citroën Evasion 1.9 TD X nevyplývá jen z nadprůměrného vnitřního prostoru, kde nalezne neobyčejné pohodlí až sedm cestujících, ale rovněž z dobrého přístupu do interiéru díky bočním výsuvným dveřím i zadní odklápěcí stěně. Je to také pro snadnou ovladatelnost a velice komfortní pérování. Evasion s úspěchem vyhoví zejména početnějším rodinám při cestování na delší vzdálenosti, ale rozhodně nemusí být nezajivamý ani pro menší firmy.

CITROEN Evasion 2.1 Turbo D12 (1996-1998) Front + links

Cena v době testu činila 864 000,- Kč

     Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

Mail list


Archiv

Kalendář
<< červen / 2017 >>

Statistiky

Online: 2
Celkem: 417093
Měsíc: 1387
Den: 51