Fiat Bravo 2.0 20V HGT 1996 - TEST
Těm, kteří očekávají od Fiatu Bravo víc než běžnou jízdu automobilem nižší střední třídy, jistě vyhoví špičková verze HGT.
Turínská automobilka rozhodně neučinila špatný krok, když společně s běžnými verzemi modelu Bravo připravila exkluzivní provedení HGT (High Gran Turismo). Jak název napovídá, cílem Fiatu bylo rozšířit nabídku o výkonný cestovní vůz se sportovními vlastnostmi. Není přitom bez zajímavosti, že modifikace HGT se týká pouze modelu Bravo, nikoliv také jako sourozence Brava.
Fiat postupoval při vývoji špičkové verze HGT racionálně, takže se tento vůz od ostatních provedení modelu Bravo vzhledově příliš neliší. Lze tedy zaznamenat víceméně jen drobné úpravy, jako jsou například propracovanější otvory vstupu vzduchu pod maskou chladiče, změněné tvary bočních spodních lišt či náznak spoileru na horní hraně okna pátých dveří. Dojem z Brava HGT zlepšují lité pětipaprskové disky s pneumatikymi o rozměru 195/55 R 15 84V, které nemá žádná z ostatních verzí ani za příplatek. Mezi další odlišnosti patří sportovně střižená sedadla a palubní deska se závodními přístroji. Půvab jejich bílých číselníků ještě více vynikne při jízdě v noci, a to díky velmi citlivému a přitom nekonvenčnímu osvětlení. Bravo HGT má navíc ve standardní výbavě protiblokovací systém ABS, airbag pri řidiče, kůží potaženou hlavici řadicí páky i výškově seřiditelný volant. Vzduchový vak pro spolujezdce je ovšem stejně jako v ostatních verzích za příplatek. Komfort zvyšují dále elektrické ovládání bočních oken a seřízení vnějších zpětných zrcátek, jakož i termální skla a centrální zamykání doplněné o zvláštní imobilizér. Poslední dva uvedené prvky jsou však ve standardních výbavách všech verzí tohoto Fiatu.
Bravo HGT vděčí za pozoruhodné jízdní výkony především technicky vyspělému pětiválci 2.0 l/108 kW se čtyřventilovou technikou. Tento motor představuje skutečnou lahůdku, neboť je pružný, vyznačuje se klidným během a zajímavým sportovním zvukem. Nenechá se příliš nutit do otáček a ochotně uděluje vozu o celkové hmotnosti až 1690 kg především obzvlášť slušnou akceleraci. Přispívá k tomu také vhodné odstupňování mechanické převodovky, přičemž řazení je v souladu s tradicí turínského výrobce poměrně přesné a lehké. Bravo HGT má velmi účinné, dalo by se říci až jedovaté brzdy, avšak při jejich intenzivním poiužití se vůz zřejmě vlivem nerovnoměrného rozdělení brzdného tlaku poněkud vlní.
Jinak jsou jeho jízdní vlastnosti příjemné a řidič nemá pocit nebezpečí ani při ostřejší jízdě v zatáčkách. Zásluhu na tom má kvalitní podvozek, jakož i přesné řízení s posilovačem a sportovním volantem. Při dynamické jízdě je ovšem nutno počítat s relativně vyšší spotřebou paliva. Výrobcem udávaná průměrná hodnota 8,9 litru beolovnatého benzinu na 100 km mluví za vše. Fiat Bravo HGT bude na český trh uveden během letošního jara.
Cena v době testu nebyla známa
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.