Ford Fiesta 1.8 D 1997 - TEST
Ford Fiesta prokázal i v základním provedení se vznětovým motorem, že je automobilem vyvážených vlastností.
Fiesta figuruje v nabídce Fordu již jednadvacet let a její představení v roce 1976 se stalo jednou z významných událostí v historii značky s modrým oválem ve znaku. Předně se jednalo o první ford s motorem vpředu napříč před poháněnou nápravou. Přes tyto novoty se dvouprostorová fiesta hned ujala a stala se jedním z nejprodávanějších typů. Zatím poslední generační obměnou prošla v roce 1995, kdy získala novou oblejší karoserii a interiér. K testu jsme si tedy vybrali vznětový motor o objemu 1.8 litru a největším výkonu 44 kW, který poháněl třídveřovou fiestu v základní výbavě Focus.
Je známým faktem, že evropské, zvláště pak německé automobily mívají zpravidla chudší vybavení. Bohužel u testované fiesty focus to platí dvojnásob. Ve verzi Flair nechybějí ani vysloveně luxusní položky jako klimatizace, elektricky výškově stavitelné sedadlo řidiče či vyhřívané přední sklo. Oproti flairu ovšem scházejí ve standardu focusu například tónovaná skla, boční lišty či pylový filtr, přičemž žádný z těchto prvků se nedá pořídit ani za příplatek. Výrazně zredukovaný je také seznam výbavy na přání. Kromě položek formátu metalízy a imobilizéru zde najdemem pouze airbag pro řidiče či spolujezdce a posilovač řízení. Zvláště jeho absence v základní výbavě se nám u vozu se vznětovým motorem jevila jako citelný nedostatek, jeho cena však činí přijatelných 8 967 korun. Z toho je zřejmé, že provedení Focus je zaměřeno na spořivé uživatele, kteří nehodlají podstatně zvětšovat základní cenu, jež jinak činí velmi zajímavých 301 584,- Kč.
Úspornost především je motto drtivé většiny vznětových motorů a ani u fiesty tomu není jinak. Navíc si však tento vyzrálý čtyřválec 1.8 i/44 kW hledí hodnot, které jsou obvykle typické spíše pro zážehové jednotky: kultivovaného chodu a nízké hlučnosti. Ani při volnoběhu se do interiéru nepřenášely výraznější vibrace. Motor dále vynikal velkou pružností zejména v oblasti mezi 2000 a 3000 otáček za minutu, a tak nebylo nutné více vytáčet motor, což dále snižovalo hlučnost a samozřejmě i spotřebu. Ta se dala při rozumné jízdě mimo město udržet i pod hranicí 5 l/100 km. na tradičně vysoké úrovni bylo řazení a podvozek s měkčím pérováním, ale jistým chováním. Účinné brzdy si zasloužili ocenění hlavně za rychlý nástup. I přes chudší vybavení základního modelu Focus je třeba zdůraznit vyvážené vlastnosti fiesty. Ve své třídě vyniká především dílenským zpracováním, pohonným ústrojím a jízdními vlastnostmi, pouze průměrné je místo na zadních sedadle a objem zavazadlového prostoru.
Cena v době testu činila 301 584,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.
Komentáře
Přehled komentářů
Mám tohle autíčko a jsem spokojený. Velice živé, trochu tvrdší, ale to je holt sportovní verze. V zatáčkách drží jako přibité, zrychlení super, na dálnici to nandáte i daleko větším modelům. Závady v celku žádné, ( výměna silentbloku a výfuku) trochu povrchové koroze ale Fordy na to trpí ( je jí 11 let, co bych chtěl :-))
1.6i 16V sport
(formanek, 17. 4. 2011 19:25)