Krieger Landaulet 1906
V současné době, pomalu ale jistě, začíná boom s automobily, které nejsou poháněny motory spalující naftu nebo benzín, ale jezdí na elektřinu. Rozhodně se ale nejedná o novinku.
Automobil na podobném principu vyráběla například již v roce 1906 francouzská společnost s názvem "Compagnie Parissienne des Voiturel Électriques", která jak už název napovídá, sídlila v Paříži. Bohužel v té době svět elektromobilům ještě nebyl nakloněn a společnost podlehla konkurenci spalovacího motoru a zanikla již v roce 1909.
Jejich model nesl název Krieger Landaulet. Na přelomu století byly elektromobily rovnocennými partnery vozů s parními i spalovacími motory. Stejně jako dnes byl oceňován zejména jejich bezhlučný provoz. Vůz měl poháněnou přední nápravu. Dva elektromory byly umístěny přímo na kolech a s nimi se při řízení i natáčely. Elektrická energie se čerpala z akumulátorů 40 V s kapacitou 193 Ah, které byly umístěny v přední i zadní části vozu pod sedačkami.
Jak bylo v té době zvykem, majitel většinou své vozidlo osobně neřídil. K tomu používal osobního řidiče, který seděl na nechráněném sedátku nad přední nápravou, kam si mohl rovněž sednout i jeho pomocník. Kabina již byla uzavřena a majitele i jeho spolucestující mohla krýt před nepřízní počasí stahovací střecha.
Vůz měl dva systémy brzd. Jednak to byly mechanické brzdy na zadní nápravě, které se ovládaly pomocí pedálu, přední kola se brzdila elektromory, které zároveň při brzdění dobíjely akumulátory. Přestože vůz vážil 2000 kg, dokázal uhánět rychlostí 35 km/h a na jedno nabití dokázal ujet až 80 km.
V současné době je jeden exponát k vidění v muzeu v Le Mans