Hyundai Accent 1,5 GT 1996 -TEST
V souladu se světovým trendem automobilka Hyundai připravila pro příznivce rychlé jízdy sportovně střižený Accent 1.5 GT.
Jihokorejská automobilka pro letošní modelový rok připravila lahůdku pro dynamicky založené řidiče, sportovně laděnou verzi s označením GT. Právě tu jsme podrobily testu.
Přestože vnější tvary karoserie i podvozkové skupiny zůstaly v zásadě zachovány, odlišnosti verze GT oproti hatchbacku i sedanu jsou patrné na první pohled. Již pouhý pohled na záď automobilu opatřenou písmeny GT značícími Gran Turismo dává tušit sportovní ambice vozu. Dvouprostorová karoserie je navíc opatřena výraznými bočními podběhy a přídavným zadním spoilerem s integrovaným třetím brzdovým světlem. Dynamický charakter hatchbacku podtrhují hliníková litá kola a přídavné přední světlomety do mlhy. Změny jsou zřejmé nejen na povrchu, ale také v interiéru Accentu. Již první usednutí za příjemný a do ruky skvěle padnoucí kůží pozažený volant dává tušit, že si korejští konstruktéři dali na zpracování a celkovém dojmu z vozu velmi záležet. Příjemně zaoblené přístrojové desce dominují rychloměr a otáčkoměr s bílými číselníky. Sedadla anatomického střihu mají dobré boční vedení. K vyšší bezpečnosti posádky přispívají nejen standardně montované airbagy pro řidiče a spolujezdce, ale také protiblokovací systém brzd ABS. Ani komfort ovládání není nijak zanedbán, o čemž svědčí nepříklad elektrické ovládání bočních oken umístěné na středové konzole. Za příplatek si lze oaptřit snad je centrální zamykání s alarmem.
Největší změnu oproti běžně vyráběnému provedení Accentu lze zaznamenat pod kapotou. Tam se nachází již osvědčený čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1495 ccm, který však byl konstrukčně zdokonalen a opatřen šestnáctiventilovou hlavou. Díky tomu motor disponuje největším výkonem 73,3 kW / 5900 1/min a zejména na druhý a třetí rychlostní stupeň udílí Accentu 1.5 GT velmi slušné zrychlení, které uspokojí nejednoho sportovněji založeného řidiče. Další devizou čtyřválce, který bez problémů snese i drznější zacházení, je jeho velká pružnost a ochota zrychlovat z nízkých otáček. Přitom průměrná spotřeba bezolovnatého benzinu na 100 km nepřesáhla během testu ani při častém využívání dynamických schopností vozu sedmilitrovou hranici. Řazení mechanické pětistupňové převodovky pomocí kůží obšité řadicí pákyje lehké a přesné. Během prvních několika málo ujetých kilometrů jsme si však museli zvyknout na její umístění poněkud více vzadu, než je běžné. Accent 1.5 GT má dostatečně dimenzované brzdy. Ani při ostřejším průjezdu zatáčkou nejeví tendenci k přetáčivosti a zachovává si přísně neutrální vlastnosti, které zvyšují pocit bezpečí. Zásluhu na tom mají sportovně nastavené tlumiče a tužší podvozek.
Hyundai Accent 1.5 GT, který je určen především pro mladé páry, stojí na českém trhu 455 000 Kč. Během testu jsme si ověřili, že tento vůz, jenž má sloužit automobilce Hyundai jako "image maker" čili tvůrce dobré pověsti, úkol daný tímto titulem zcela splňuje.
Cena v době testu činila 455 000,- Kč
Komentáře
Přehled komentářů
Sice nevlastním výše testovaný Hyudai 1,5 GT ale jen 1,3 3-dveřový HB r.v.1999 a nemohu si ho vynachválit. Jsem už druhý majitel a mám najeto 86.000 km. Ten vůz kromě předepsaných servisních prohlídek a dolívání benzínu nepotřebuje již nic více. Neznám žádné ubývání či kapaní provozních náplní ( které pozoruji ve společných garáží kde parkuji) u mladších a daleko renomovanějších značek. Prostě Hyundai nemá chybu!!! Výrobce zcela věděl když ho dával v ČSR počátkem 90-tých let do prodeje proč poskytuje na něj záruku 3 roky nebo 100 tis.km. Přičemž Škodovka v té době dávala na vozy záruku jen 6 měsíců.
Hyundai 1,3/3d HB
(Jarda, 13. 11. 2011 1:16)