Lancia Kappa 2.4 LS 1996 - TEST
Vozy italské automobilky Lancia jsou proslulé svými neotřelými technickými řešeními, o čemž svědčí také model Kappa.
Lancia tvoří od roku 1969 nedílnou součást koncernu Fiat. Při vývoji a výrobě svých vozů těží zejména z obrovských finančních prostředků, které Fiat poskytuje italskému automobilovému průmyslu. Po modelu Thema obohatila Lancia kategorii vozů vyšší střední třídy o nový typ Kappa.
Lancia Kappa 2.4 LS se vyznačuje zejména elegantní karoserií a luxusní výbavou. Ta standardně obsahuje airbag pro řidiče a spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS a centrální zamykání. K vyššímu komfortu jízdy přispívají také elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka i výškově nastavitelný volant. Pohodlnou obsluhu vozu zajišťují rovněž elektricky ovládaná boční okna a klimatizace. Za příplatek si lze objednal hliníkové disky kol, elektricky ovládané střešní okno a metalízu. Příslušnost k vozům vyšší střední třídy dokládá kappa svými pěti- a šestiválcovými motory, které se dodávají na výběr ve čtyřech výkonových variantách. Právě pětiválce patří k moderní generaci motorů, jimiž jsou v koncernu Fiat osazovány kromě lancií rovněž jiné automobily s pohonem předních kol. Za standardní vybavení vozu lancia kappa 2.4 LS zaplatí zákazník v Německu 53 630 marek. Na český trh se kappa zatím oficiálně nedováží.
Pod kapotou kappy se skrývá agilní pětiválcový motor se zdvihovým objemem 2446 ccm a výkonem 129 kW, který lancii dodává velmi slušné dynamické vlastnosti. Díky variabilnímu sacímu potrubí má křivka točivého momentu příznivý průběh již od nižších otáček. Do 5000 1/min je pětiválec poměrně tichý, kdo však má rád ostřejší styl jízdy a vytáčí motor na hranici nejvyšších povolených otáček, musí počítat s tím, že se mu pohonná jednotka patřičně ozve. Řazení vhodně odstupňované pětistupňové mechanické převodovky je natolik přesné, že se jízda s kappou stává hračkou. Sportovněji laděný podvozek spolu s tužším pérováním umožňují razantnějším řidičům plně prokázat svoje schopnosti za volantem. Takový styl jízdy se však zákonitě odrazí na spotřebě, jejíž testovaná hodnota 12.8 litru bezolovnatého benzínu na 100 km není nijak příznivá. V porovnání s vozem BMW 523i, který má pod kapotou zabudován motor o výkonu 125 kW, je při srovnatelné výbavě Kappa 2.4 LS na německém trhu o 4870 marek dražší. Své zákazníky však lancia zaujme především luxusní výbavou interiéru a velkým zavazadlovým prostorem, do něhož lze naložit až 565 litrů zavazadel. Řidičům, kteří se rádi vyžívají ve sportovnějším stylu jízdy, zaručí kappa bezpečné jízdní vlastnosti a velmi dobrou ovladatelnost.
Cena v době testu na Německém trhu činila 53 630,- DEM
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.