Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Mazda 323 GT 2.0 V6 F 1996 - TEST

3. 3. 2011

     Na rozdíl od předchozího modelového provedení 323 F, které se tvářilo spíše jako rodinný sportovní vůz, má nové efko podstatně agresivnější rysy. 

 

     Zatím poslední modelová obměna prodejně úspěšné řady vozů Mazda 323 se představila v létě 1994. nyní jsme měli možnost v testu vyzkoušet provedení Mazda 323 GT 2.0 V6 F s dvoulitrovým zážehovým šestiválcem. Doplnme, že efko si lze pořídit také s motory 1,5 l/66 kW a 1,8l/85 kW.

MAZDA 323 F (1995-1996) Front + rechts

     Je pozoruhodné, že se Mazda rozhodla vtisknout novému efku, stejně jako jeho dvěma sourozencům v řadě 323, zcela novou tvář. Nenavázala tedy na nadčasově vyvážené tvary předchozího modelového provedení, ale přidržela se pětidveřové koncepce se splývavou zádí. Karoserie vozu se možná až příliš podřizuje současné módě oblých tvarů, avšak kromě zlepšené aerodynamiky tím  Mazda 323 F získala svébytný sportovní střih. S oblou přídí, kterou zdobí miniaturizované hlavní světlomety projektorového typu a ve spodní části spoiler, kontrastuje masivně  vyhlížející záď. Testovaná verze se šestiválce 2.0 měla navíc řadu zušlechťujících stylistických prvků, které podporují sportovní vzhled vozu. Jsou to zejména malé přítlačné křídlo na zádi a boční lišty s lapači nečistot za předními koly. Dvoulitrové efko se prodává jen s nejvyšším stupněm výbavy GT, což je pochopitelně znát na komfortu obsluhy. Bezrámová okna ve dveřích se ovládají elektricky stejně jako vnější zpětná zrcátka. Za ocenění stojí jejich snadné seřízení pomocí pyramidy na loketní opěrce ve výplni dveří řidiče, mimochodem dobře ergonomicky navržené. Volant lze výškově natavit a kompaktní přístrojová deska se podobně jako u ostatních vozů této značky vyznačuje velkou přehledností. Kromě běžných přístrojů má řidič k dispozici souhrnně uspořádané kontrolky funkcí palubních soustav. V zimním provozu přijde jistě vhod varovná signálka námrazy. Součástí standardní výbavy jsou také airbagy řidiče a spolujezdce, přičemž montáž posledně uvedeného vaku pochopitelně limituje prostor pro odkládací skříňku. Sedadla jsou sice poněkud tvrdší, ale zato mají vynikající boční vedení a anatomický střih. Nastavují se ručně, přičemž řidič si může seřídit také výšku sedáku.

MAZDA 323 F (1995-1996) Heck + links

     Vzdor sportovnímu charakteru vozu je kabina zejména vpředu dostatečně prostorná. Cestující na zadních sedadlech mohou poněkud trpět pocitem stísněnosti, což je ovšem dáno celkovým střihem karoserie. Vše však vykompenzuje dynamická a poměrně komfortní jízda, přestože pérování efka samozřejmě zdaleka nemá měkkost jako u sedanu. Díky promyšlenému zavěšení kol s tlumiči, opatřenými vratnými pružinami, je automobil v zatáčkách mimořádně stabilní i při větších rychlostech. Další lahůdkou v testované Mazdě 323 GT 2.0 V6 F byl zážehový šestiválec 2.0 l/108 kW, který pochází z řady Xedos. Jeho neobyčejná vyspělost se v praxi projevuje nejen dostatkem až přebytkem výkonu, ale také překvapivou pružností. Zásluhu na tom mají jak čtyřiadvacetiventilový rozvod DOHC, tak i elektronická rezonanční soustava VRIS v sacím potrubí. Jak se ukázalo při testu, motor nenutí řidiče k častému řazení poměrně přesné pětistupňové mechanické převodovky. ochotně se vytáčí a dává efku pozoruhodnou akceleraci. Pokud jde o spotřebu paliva, při testu jsme se přiblížili tomárnu uváděné spotřebě 8,9 litru benzinu na 100 km .

MAZDA 323 F (1995-1996) Heck + rechts

     Mazda 323 GT 2.0 V6 F je nesporně kvalitní a přitažlivý osobní automobil, který uspokojí především dynamicky založené a po výlučnosti toužící zákazníky. Jeho cena činí 689 800 k4 včetně DPH a výbavu lze doplnit ještě například o klimatizace za 39 950 Kč nebo metalízu za 9 760 Kč.

MAZDA 323 F (1995-1996) Heck + rechts

Cena v době testu činila 689 800,- Kč

     Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ASTINA JE KINGS

(Petr, 9. 5. 2016 22:21)

MAZDA 323f vlastnim tento voz uz dlhsi cas a jazda s tymto autom je proste radost a zabava jeho dokonalost tvar a pruzne pohanacie motorove jednotky potrapia kde aku konkurenciu dodnes su tieto auta uznavane a dopyt po nich zacina naberat na obratkach oproti konkurencii ma toto auto co povedat I po rokoch a je milacikom nielen mladsiej generacie co u mna dava palec hore Mazda je proste Mazda ASTINA

Bezvadný auto !!

(Musial, 18. 4. 2011 14:31)

Mám Mazdu 323F 1.8i GT r.v. 1999, je to parádní auto, mám najeto cca 190 000km (koupeno ojeté se 109 000km) a bez problémů, nechal jsem udělat brzdy, ještě mě čekají rozvody a spojka, ale to se při těchto kilometrech dá očekávat a je to běžná investice do věcí, které se opotřebovávají jako na každém autě. Motor je taky naprosto famózní a hodně umí potrápit i mnohem novější auta. Co se týká podvozku, na 11 let staré auto jsem byl taky hodně překvapený jak drží do zatáček.

 

 

Mail list


Archiv

Kalendář
<< listopad / 2017 >>

Statistiky

Online: 1
Celkem: 419218
Měsíc: 1297
Den: 34