Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Mazda 626 2.0i HB GLE 1997 - TEST

25. 1. 2011

     Návrháři a konstruktéři firmy mazda při vývoji vozu typu 626 páté generace dokázali, že své práci skutenčně rozumějí.

MAZDA 626 1.9 (1997-1999) Front + links

 

     Letošní novinka v naídce hirošimské automobily, vůz Mazda 626 páté generace, se již zabydluje na evropském trhu včetně českého. Zatím je u nás tento vyspělý vůz střední třídy k dispozici v provedení sedan a pětidveřový hatchback, které časem jistě doplní ve Frankfurtu představené kombi. Čeští zákazníci si mohou u obou karosářských verzích modelu 626 vybrat ze dvou zážehových čtyřválců: 1,8 l/66 kW a 2,0 l/85 kW. První z nich se váže ke stupni výbavy LX, vozy se silnějším motorem mají úrověň výbavy GLE. Pro dynamicky založené řidiče je určen hatchback Mazda 626 2.0i GT, jehož pohonná jednotka má výkon zvýšený na 100 kW. Redakčnímu testu se z uvedeného spetra podrobilo pětidveřové provedení vozu s motorem 2.0 a stupněm výbavy GLE.

MAZDA 626 1.9 (1997-1999) Front + links

 

     O designu 626 jsme již pojednali v minulém článku. Připoměňme tedy alespoň stručně, že vůz vyhlíží ladně a zejména díky úsměvné masce chladiče s novým znakem výrobce též neobyčejně přívětivě. To do značné míry kompenzuje tvarovou nenápadnost nové mazda, která navíc ztratila jistý díl majestátnosti svého předchůdce. Jak se již stalo u automobilů střední třídy samozřejmostí, nárazníky jsou v barvě karoserie a mají praktické otěrové lišty, které pokračují i po bocích karoserie. Vůz v dané výbavě GLE má standardně ocelová kola s pneumatikami 195/60 R 15 a ozdobnými kryty, avšak za příplatek lze zušlechtit jeho vzhled patnáctipalcovými disky z lehké slitiny. Na přání je též metalíza.

MAZDA 626 1.9 (1997-1999) Front + rechts

 

     Interiér nové šestdvašestky sice nepřináší převratné stylistické novinky, avšak je útulný, komfortní a výborně dílensky vypracovaný. Palubní deska obsahuje dobře čitelné přístroje. Výškově seřiditelný čtyřpaprskový volant se díky koženému potahu příjemně drží a totéž platí i pro hlavici řadicí páky pětistupňové mechanické převodovky. Středová konzola zkrášlená dřevěným obložením se vyznačuje promyšleným uspořádáním a obsahuje ovládací prvky autiosoupravy a samočinné klimatizace, jakož i působivý barevný displej palubního počítače. Ten řidiči zobrazuje řadu cenných údajů, jako je například skutečná a průměrná spotřeba paliva. Ve standardu výbavy GLE nechybí většina prvků obvyklých pro kvalitní automobily střední třídy. Jde kupříkladu o airbag pro řidiče a spolujezdce, elektrické ovládání bočních oken a seřízení vnějších zpětných zrcátek, tónovaná skla, zdvojené centrální zamykání s dálkovým ovládáním a imobilizérem či ukazatel vnější teploty. Za pozornost stojí montáž bočních bezpečnostní vaků. Přední sedadla se sympatickým barevným provedením jsou pohodlná a přitom si zachovávají dobré boční vedení. Ani vzadu se však cestující necítí ošizen. Za další neobvyklý prvek výbavy lze považovat pultík pro občerstvení či notebook, jenž vznikne snadným sklopením sedadla spolujezdce. Nahoru výklopnými dveřmi dobře přístupný zavazadlový prostor má základní objem 502 litrů, což je nadprůměrná hodnota. Pro přepravu rozměrnějších předmětů lze získal potřebné místo sklopením zadních sedadel s asymetrickým dělením. Za ocenění stojí opěrka loktů v místě prostředního cestujícího na zdaních sedadlech, po jejímž vyklopení je možné vozem dopravovat třeba i lyže.

MAZDA 626 1.9 (1997-1999) Innenraum

 

     Automobily značky Mazda mají pověst nejtišších osobních vozů a nová 626 rozhodně není výjimkou. Zásluhu na tom má příkladné odhlučnění zážehového čtyřválce 2.0 poskytujícího největší výkon 85 kW a točivý moment 170 N.m. Díky šestnáctiventilovému rozvodu a dalším technickým vymoženostem motor nepostrádal pružnost a zejména dynamiku, kterou jsme s chutí využívali. Spotřeba přitom překvapivě nepřesáhla 8 l bezoolovnatého benzinu na 100 km, což přináší další kladné body v hodnocení nové mazdy střední třídy. Spokojení jsme též byli s pečlivě vyladěným podvozkem. Je dostatečně komfortní i pro české silnice a zároveň si hodně nechá líbit při agresivní jízdě. Ani k brdzám a hřebenovému řízení s patřičně účinným posilovačem jsme neměli výhrady. Jedinou podstatnou vadu na kráse testovaného exemláře jsme zaznamenali ve zrádném tachometru. Ten totiž podle měření ve zkušebně ukazoval menší rychlost, než jakou vůz skutečně jel, a tak se řidič s ohledem na zvýšenou aktivitu naší policie může při kontrole dodržování rychlostních limitů dočkat nepříjemného překvapení.

 

Cena v době testu činila 713 900,- Kč

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

Mail list


Archiv

Kalendář
<< červen / 2017 >>

Statistiky

Online: 1
Celkem: 417092
Měsíc: 1387
Den: 50