Mercedes-Benz CLK 1996 - nový model
Nové kupé Mercedes-Benz CLK sice nabízí místo pro čtyři osoby, ale zájem o jízdu v tomto voze bude jistě takový, že je třeba včas si opatřit místenku.
Během autosalonu v Detroitu, konaném tradičně začátkem ledna, představí německá automobilka Mercedes-Benz ve světové premiéře kupé CLK. Podle prvních kusých informací, které firma zveřejnila, jde o zcela novou modelovou řadu. Podvozek pochází ze sedanu střední třídy C. Zachovány zůstaly jak hodnoty rozchodů kol 1511 milimetrů vpředu, resp. 1482 milimetrů vzadu, tak rozvoru náprav - 2690 milimetrů. Délky svébytné karoserie je naopak o 80 milimetrů větší než u céčka, tedy 4560 mm.
Když uvidíte dvoudveřové CLK zepředu, napadně vás, že se jedná o dvoudveřovou variantu většího sedanu třídy E. Není však všechno éčko, co se třpytí čtyřicí účinných světlometů ve tvaru elipsy. Také záď se dost výrazně podobá svému většímu sourozenci, ale nic naplat - kupé se prezentuje jako samostatný model, což je patrné především v nteriéru. Ten v mnohém připomíná vnitřek kupé luxusního expresu, hlavně pak v tom, že se na všestranně seřiditelná sedadla nemůže posadit kdekdo. Musí mít v ruce tu správnou místenku, v případě CLK vlastně klíček od dveří kupátka. A za něj podle optimistických předpovědí v zahraničním tisku musí oželet, kromě očekávané dlouho čekací lhůty, minimálně něco kolem 55 000 marek. jelikož v tomto kupé budou jezdit spíše mladší cestující, vládnou uvnitř ve srovnání s ostatními vozy Mercedes-Benz zaoblené linky, které ovšem svým decentním provedením nijak neshazují solidné renomé značky. Podle naturelu si zákazníci budou moci vybírat mezi verzemi Sport a Elegance.
Za expresem nezaostává CLK ani jízdními výkony. O dynamické vlastnosti na úrovni se stará čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 100 km nebo kompresorem přeplňovaný agregát 2,3 l/142 kW. Tyto pohonné jednotky známe například se sedanů třídy C. Zcela novým motorem, tvořícím od začátku prodeje vrchol nabídky, je ovšem šestiválec 3,2 l/162 kW s netradičním vidlicovým uspořádáním. Ten by se měl později objevit také pod kapotami jiných vozů značky Mercedes-Benz.
Strojvůdce expresu nemusí často zastavovat, neboť na trase nemá mnoho stanic. Zrovna tak řidič nového kupé bude spíše šlapat na pedál plynu než brzdy, to však neznamená, že by konstruktéři nevěnovali zpomalování vozu pozornost. Ba právě naopak - do sériové výbavy patří systém označovaný jako brzdový asistent, který přispívá ke zkrácení brzdné dráhy. O aktivní či pasivní bezpečnosti mercedesů není třeba dlouze diskutovat. Dodejme jen, že ve výbavě vozu, který se začne prodávat až v červnu 1997, nebudou chybět kromě klasických ani boční airbagy.
Cena v době testu nebyla známa