Mercedes-Benz ML 1997 - nový model
Nabídka firmy Mercedes-Benz se letos rozrostla o novou třídu M patřící do kategorie automobilů pro volný čas.
Fakt, že automobilka s třícípou hvězdou ve znaku hodlá skutečně vstoupit také do kategorie SUV, tedy rekreačních vozidel s terénními vlastnostmi, prozradil již půvabný koncept AA Vision z roku 1995. Automobil tehdy vznikl ve spolupráci stuttgartského stylistického střediska a jeho severoamerické pobočky v kalifornském městě Irvine. Toto spojení naznačilo, že produkční provedení takového vozidla vznikne za oceánem a s největší pravděpodobností se tam bude také vyrábět. A skutečně, rekreační off-road, kterému byla vyhrazena nová třída M, se letos představil v alabamské Tuscaloose, kde sídlí nedávno postavený závod firmy Mercedes-Benz. Jde o první vůz této značky, jenž se bude vyrábět na území USA. Není to ovšem nelogický krok, protože právě tam se očekává pro tento luxusní rekreační terénní automobil největší odbytiště.
V porovnání s konceptem AA Vision působí styling ML poněkud střízlivěji. Přídi sice vévodí prakticky shodná rozměrná maska v barvě karoserie vyzdobená velkým chromovaným znakem výrobce, avšak boky postrádají svalnaté tvarování konceptu. Pětidveřovou karoserii automobilu třídy M charakterizuje uhlazenost, což ostatně potvrzuje i příznivý součinitel odporu vzduchu cx = 0,39. Střecha je opatřena nosičem a v kabině je místo pro neobyčejně komfortní přepravu řidiče a čtyř cestujících, při zamontování třetí řady sedadel se počet osob zvýší na sedm. Zavazadlový prostor má nezvykle velký základní objem 613 litrů, jenž lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel zvětšit až na 2020 litrů. To vše je velmi pozoruhodné, protože nový off-road přitom není delší než sedan třídy E.
Rekreační Mercedes-Benz se začne letos vyrábět v jediném modelovém provedení označeném ML 320. K jeho pohonu slouží zážehový vidlicový šestiválec s tříventilovou technikou a dvojitým zapalování, jenž vyvíjí největší výkon 160 kW a točivý moment 310 N.m již při 3000 otáčkách za minutu. Ten se na všechna kola přenáší přes pětistupňovou samočinnou a dvoustupňovou přídavnou převodovku. Vůz dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 9,5 sekundy, přičemž jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Mezi velké pozoruhodnosti v konstrukci SUV ML 320 patří elektronicky řízený systém regulace prokluzu ETS. Na přání zákazníka může být kombinován s dalším unikátním prvkem mercedesů - systémem jízdní stability ESP. Do výbavy vozu také patří boční airbagy, systém ABS a brzdový asistent BAS, čímž automobilka s třícípou hvězdou ve znaku získala další světové prvenství.
Cena v době testu nebyla známa.