Mitsubishi Colt 1.6 GLXi 1996 - TEST
Oblíbenou řadu Colt letos Mitsubishi Motors Corporation dodává už v páté generaci.
Na českém trhu se nové Mitsubishi Colt prodává s motorm o objemu 1,3 l/55 kW nebo výkonnějším 1,6/66 kW a v provedeních GLi, popřípadě GLXi, která lze na přání ještě doplnit bohatou příplatkovou výbavu. My jsme měli možnost otestovat vlastnosti Coltu 1,6 GLXi. Jeho třídveřová karoserie s výrazně zešikmeným předním sklem a poměrně vysokou zádí dává na první pohled jasně najevo, že se jedná o vůz se sportovními ambicemi. Jak jsme se dále sami přesvědčili, Colt 96 budí dojem auta zvenčí malého, ale uvnitř nabízí velkorysý vnitřní prostor. Vnější rozměry automobilu byly totiž proti minulému modelu vesměs o něco zkráceny, a tak je dnes tento vůz ještě obratnější a snadněji ovladatelný než jeho starší sourozenci. tyto vlastnosti jsme ocenili zvláště v městkém provozu a při parkování.
Zjistili jsme však, že tato výhoda nebyla vykoupena zmenšením prostoru pro posádku, který zůstává na úrovni pro tak kompatkní vůz až překvapivě vysoké. Interiér je velice variabilní, mimo jiné i díky dělenému sklopnému opěradlu zadních sedadel a některým praktickým detailům které posádce pobyt ve voze usnadňují a zpříjemňují. Přední anatomicky tvarovaná sedadla Mitsubishi Colt poskytují řidiči i jeho spolujezdci pohodlí srovnatelné s vozy vyšších tříd. Menší problémy při nastupování měli ti, kteří byli nuceni cestovat na zadních seadlech. Prostor vzadu není zvláště pro urostlejší postavy nijak zvlášť pohodlný, a tudíž vhodný pro delší cesty.
O plnění a výplach čtyřválcového motoru 1,6 l se stará celkem 16 ventilů. Novinkou je přitom rotační člen každé ventilové páky, který znamená výrazně nižší vnitřní tření motoru, snižuje jeho hlučnost a spotřebu paliva a přispívá ke zvýšení výkonu. Agregát také těží z výhod elektronického systému Mitsubishi Vertical Vortex, který umožňuje dokonalé promísení směsi a její ideální cirkulaci v sacím potrubí i ve válci. Za těchto okolností je motor schopen spálit i směs extrémně chudou. Vlastnosti této výkonné pohonné jednotky bezesporu uspokojují i sportovně naladěné řidiče. Technikům z Mitsubishi se v tomto případě podařilo velice dobře naladit i podvozek, jehož dobré vlastnosti na silnici má na svědomí zadní náprava typu Multilink. Na jednom ze zkušebních silničních úseků jsme opakovaně celkem snadno překračovali nejvyšší rychlost 185 km/h udávanou v technickém průkazu. Na druhé straně jsme se při opatrné jízdě v nižších otáčkách motor téměř neslyšeli a naši radost z klidného cestování umocňoval navíc pohled na ručičku palivoměru, která se desítky kilometrů téměř nepohnula z místa.
Přesto jsme přesvědčeni, že kompakt Mitsubhishi Colt 1,6 GLXi nebudou vyhledávat ti, kteří mají rádi jízdu rozvážně důstojnou, ale především ti, co milují svižné cestování nejlépe pouze ve dvou.
Cena v době testu činila 474 800,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.