Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mitsubishi Eclipse 2,0i 1996 - TEST

     Vzhled Casanovy, ale vystupování gentlemana. I tak by se dalo charakterizovat sportovní kupé od Mitsubishi.

 

 

    Stejně jako jeho předchůdce, i poslední generace Mitsubishi Eclipse se chce zalíbit především něžnému pohlaví. Japonští manažeři doufají, že se ročně prodá na 2000 vozů, z čehož většinu zákazníků by měli tvořit dámy. V konkurenci evropských sportovních vozů stejné kategorie, kam patří například Fiat Coupé, Alfa Romeo GTV nebo Opel Calibra, to tvarově zajímavě řešený japonec ale vůbec nebude mít snadné.

 

 

     S předchozí generací má nový Eclipse společný snad jen počet dveří. Jeho obrysy jsou měkké a zaoblené. Místo výkloplných světlometů jsou v přídi oválné reflektory, které jakoby neustále pomrkávaly na kolemjdoucí dámy. Nově tvarovaná karoserie nezaručuje dostatečný rozhled vozu, protože přední kapota je prudce skloněna dolů, o špatném výhledu dozadu ani nemluvě. Ale žádný strach milé dámy, drobné kolize třeba při parkování pohltí bez poškození poměrně elastický nárazník. Pochvalu zaslouží i bezpečnostní výbava: dva airbagy a systém ABS jsou dodávány sériově. Zato na sportovních sedadlech najdete pohodlný posez jen těžko.

 

 

     Co se týče motoru, dvoulitrový čtyřválec pochází ještě z předchozího modelu. Dalo by se říci: staří známí, ale jen těžko k poznání. Konstruktéři od Mitsubishi sice nepatrně snížili jeho výkon, ale na druhou stranu zvýšili točivý moment, který má zároveň i lepší průběh. A tak dostal nový Mitsubishi Eclipse ve středních otáčkách podstatně více síly.  Převodovka doznala také výrazné změny k lepšímu. Podstatně se zkrátil chod řadicí páky, ale při rychlém řazení jednotlivé stupně neustále zadrhávají.

 

   

      Podvozek, včetně brzdové soustavy, má svůj původ ve voze vyšší střední (střední) třídy Mitsubishi Galant. Obzvláště zadní řiditelná náprava napomáhá dobrému chování vozu při rychlém průjezdu zatáčkami. Ocenit je třeba také brzdnou dráhu, která ze stokilometrové rychlosti činí pouhých 39,9 metrů. Pochvalu zaslouží řízení a relativně komfortní pérování. V Německu je Mitsubishi Eclipse k mání za 42590,- DEM, což je vzhledem k výbavě a tříleté záruce přiměřené. Náklady na provoz jsou sice větší (cca 10.9 l/100 km), ale občas se musí přimhouřit oko. Eclipse zkrátka nabízí sportovní neotřelou vizáž za dobrou cenu - atributy, pro které je toto kupé zajímavé nejen pro ženy.

 

 

Cena v době testu na německém trhu činila 42 590,- DEM

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

Mail list


Archiv

Kalendář
<< leden / 2019 >>

Statistiky

Online: 1
Celkem: 455788
Měsíc: 3313
Den: 86