Mitsubishi L 200 1996 - TEST
Po více než osmi letech výroby užitkového automobilu L 200 s terénními vlastnosmi přichází automobilka Mitsubishi s druhou generací tohoto vozu.
Statistiky počtu prodávaných užitkových off-roadů v Evropě svědčí o tom, že Mitsubishi L 200 patří k nejoblíbenejším vozům dané kategorie. Tyto potěšitelné výsledky má prohloubit od letošního podzimu druhé, výrazněji modifikované provedení tohoto automobilu, které si světovou premiéru odbylo na pařížském autosalonu a českým novinářům se představilo v rakouském Lorettu.
Karoserie nové dvoustovky v dvoubarevném provedení doznala oproti původnímu modelu značného zaoblení, takže nyní postrádá ostré hrany. Mohutné prolisy blatníků, inovovaná maska chladiče s chromováním a šestnáctipalcové pneumatiky rozměru 205/80 obuté na litých kolech dodávají vozu atraktivní vzhled a osobitý výraz. K tomu přispívá také kabina v provedení Single, Club nebo Double. Zejména posledně jmenovaná kabina všech pick-upů prodávaných na evropském trhu, nabízí dostatek prostoru a pohodlí až pěti dospělým osobám. Interiér vozu je navržen střídmě, avšak účelně. O tom svědčí nejen přehledně uspořádané přístroje a ergonomické ovladače ventilace a topení, ale také anatomicky tvarovaná sedadla s dobrým bočním vedením. Již levnější verze GL standardně obsahuje posilovač řízení a imobilizér, luxusnější provedení GLS má navíc například airbag pro řidiče, ABS, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná okna.
Mitsubishi L 200 pohání přeplňovaný vznětový motor o zdvihovém objemu 2477 ccm, disponující největším výkonem 73 kW. Díky turbodmychadlu, chladiči stlačeného vzuchu a konstrukčním změnám tvaru spalovacího prostoru je čtyřválec oproti svému předchůdcei o 10 kW výkonnější a má lépe rozložený průběh točivého momentu. Ten dosahuje maxima 240 N.m již při 2000 otáčkách za mi nutu. Úpravy napomohly dále snížení spotřeby paliva, takže díky nim si turbodiesel vystačí průměrně s 10 litry nafty na 100 km. Řazení jednotlivých stupňů mechanické převodovky je přesné a přídavné ústrojí umožňuje volbu pohonu všech čtyř kol i redukce bez potřeby zastavení. Samočinně fungující volnoběžka předního diferenciálu zvyšuje komfort obsluhy vozu a přispívá k jeho lepší ovladatelnosti při průchodu těžkým terénem. Velmi dobré jízdní vlastnosti zajišťují přední nezávisle zavěšená kola a kvalitní odpružení podvozku. Ložná plocha s nosností téměř 1000 kg dovoluje použít L 200 nejen při víkendovém kempování v přírodě, ale i pro převoz materiálu.
Užitkový automobil Mitsubishi L 200 s pohonem dvou nebo všech čtyř kol se pro evropský trh vyrábí v thajském Sittipolu. U nás by se měl začít prodávat ještě letos, a to pouze v provedení Double Cab 4x4
Cena v době testu za model GL činila 659 000,- Kč bez DPH
Cena v době testu za model GLS činila 780 000,- Kč bez DPH