Mitsubishi Lancer 1,3 1996 - TEST
Automobily se třemi diamanty jezdí na silnicích od roku 1916, v současné době je koncern Mitsubishi třetí největší automobilku v japonsku a především vozy modelové řady Lancer se i na českém trhu osvědčili jako ideální rodinné sedany nižší střední třídy.
Ve svém pátém roce existence Lancer o pár centimetrů povyrostl a oproti předcházejícímu modelu nabízí uživatelům až překvapivě velký vnitřní prostor a tudíž i větší pohodlí. Celkově však lze říci, že zvenčí čtyřdveřový sedan doznal i v letošním roce pouze nepatrných změn. Jak jsme však sami měli možnost se přesvědčit týdenním užíváním nového Mitsubishi Lancer 1.3 GLXi, japonští designeři se zaměřili především na vylepšení interiéru. Přesvědčili jsme se, že u tohoto nového modelu je nyní variabilnější, a to nejen díky sklopnému opěradlu zadních sedadel rozdělenému v poměru 60 : 40, ale i některým dalším promyšleným praktickým detailům, které pobyt ve voze činí řidiči i posádce příjemnějším zejména při delších cestách. Mezi ně patří například estetický tvar palubní desky s přístrojovým panelem, do ruky dobře padnoucí volant a hned několik odkládacích míst na drobnější věci, které nám cestování usnadňovaly. Při jedné z relaxačních zastávek jsme se dokonce shodli na tom, že na naší dobré náladě má určitě svůj podíl právě účelně navržený interiér, který je příjemný a nevtíravě navozuje přátelskou atmosféru.
Nový Mitsubishi Lancer se na český trh dodává s jediným kultivovaným motorem, a to dvanáctiventilovým řadovým čtyřválcem o objemu 1,3 litru a nějvětším výkonem 55 kW s vícebodovým vstřikováním. Ten, kterým byl vybaven nám zapůjčený automobil, měl najeto něco málo přes dva tisíce kilometrů a byl vyladěn tak, že při rodinném způsobu jízdy poskytoval dostatek výkonu a točivého momentu už v nízkých otáčkách. Při sportovnější jízdě se však ručička otáčkoměru musela stále udržovat na vyšších hodnotách, jinak motor ztrácel výkon. Novinkou v konstrukci agregátu zatím posledního modelu Lanceru je použití rotačních členů jednotlivých ventilových pák snižujících nejen vnitřní tření motoru, ale i hlučnost a spotřebu paliva, při současném zvýšení výkonu.
Pocit naší bezpečnosti, kromě pevné karoserie s výztuhami a deformačními zónami, dotvářel také podvozek, který i při ostřejším způsobu jízdy vykazoval velice dobré vlastnosti. Ve snaze co nejvíce uspokojit budoucího uživatele odvedli technici a konstruktéři dobrou práci i na zlepšení odpružení vozu, ale podle našeho názoru mu zůstali ještě cosi dlužni. Jeho stále průměrný komfort se projevil přílišnou tvrdostí především na městských kostkách i hlučnými rázy na ne zrovna perfektních spojích českých dálnic.
Cena v době testu činila 449 800,- Kč