Mitsubishi Pajero 1997 - nový model
Proporce zatím posledního provedení Mitsubishi Pajero zůstaly prakticky stejné s předchozí generací a design vozu je jen mírně modifikovaný. Ty nejdůležitější změny jsou očím skryty.
Protože byla předchozí verze velmi oblíbená, nepřistoupili konstruktéři ke stavbě zcela nového automobilu, ale omezili se pouze na detailní vylepšení. Zvnějšku se omlazené Mitsubishi Pajero pozná podle změněné přídě. Luxusnější vozy s výbavou GLS nebo s vrcholným šestiválcem 3.5 pod kapotou se odlišují větším předním nárazníkem, do něhož jsou vkomponovány mlhové světlomety. Tyto modely mají rovněž vestavěné boční stupačky přecházející v nástavce prahů. Dále u nového Pajera najdeme zadní skla v diskrétním kouřovém provedení nebo asférická vnější zpětná zrcátka. Na přání se dodává rovněž střešní spoiler, který se kromě dravého vzhledu vyznačuje i praktickou funkcí, neboť přispívá k menšímu znečištění zadního okna.
Pajero existuje ve třech modifikacích, které se liší především rozvorem a konstrukcí zadní části kabiny - ta je u modelu Canvas Top snímatelná. Drobné úpravy můžeme zaznamenat také v interiéru, jeho dominanta, přístrojová deska, zůstala tvarově věrná své předchůdkyni a lze ji zkrášlit leštěným dřevem. Mezi předními sedadly je větší úschovný prostor se začleněnými držáky pohárků s nápoji.
Nejvýraznější odlišností u obou zážehových motorů je náhrada dvou vačkových hřídelů jedním, tedy změna z ventilového rozvodu DOHC na SOHC. Díky tomu jsou nyní tyto vidlicové šestiválce lehčí, tišší a úspornější. Jejich řídicí jednotka je vybavena mikropočítačem s šestnáctiwattovým procesorem osazený pamětí o velikosti 56 kB. Jedná se tak o nejvýkonnější a nejpokrokovější čip užívaný dnes v automobilové elektronice. Nabídku vznětových motorů tvoří turbodiesely 2,5 l/73 kW a 2,8 l/92 kW s chladičem stlačeného vzduchu.
Tradičně na vysoké úrovni je systém pohonu označený Super Select 4WD . Druhou řadicí pákou přídavné převodovky můžeme zvolit pohon buď zadních, nebo všech kol, všech kol s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem, ten posledně jmenovaný režim případně ještě navíc s redukcí. Pro nejhorší situace je připravena uzávěrka zadního diferenciálu, která je z bezpečnostních důvodů funkční pouze při rychlostech do 12 km/h a může být aktivována jen při současném uzavření mezinápravového diferenciálu. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. V nabídce najdeme také zvláště pro terénní účely upravené ABS, které zlepšuje ovladatelnost ve vyšších rychlostech nebo v terénu. Velká péče byla věnována schopnosti zdolávat nástrahy přírody, a tak se Pajero může brodit až do hloubky 600 milimetrů, i když se v takovém případě nedoporučuje rychlost větší než 5 km/h, aby voda nepronikla do sací soustavy motoru. U obratnější verze s kratším rozvorem činí nájezdový úhel vředu 40,5 a vzadu 37,5 stupně. S pneumatikami 265/70 R 15 je světlá výška minimálně 215 milimetrů
Cena v době testu nebyla známa.