Opel Frontera 2,5 TDS - 1997 - TEST
Model Frontera, osvědčený zástupce značky Opel v kategorii off-road, vstupuje do sedmého modelového roku s novou krví.
Frontera si na českém trhu s off-roady našla pevné místo a řadí se mezi solidní a osvědčené vozy dané kategorie. Přesto Opel přikročil v modelovém roce 1997 k její výraznější inovaci, což se projevilu především zcela novým pracovištěm řidiče a pozoruhodnou změnou v paletě motorů. Původní turbodiesel 2,8 TDI totiž nahradil podobný motor 2,5 TDS, avšak bez příméo vstřiku. Proto jsme byli zvědavi, jak tímto způsobem omlazená Frontera v provedení s pětidveřovou karoserií obstojí v našem testu.
Jak jsme již naznačili, zvnějšku se Frontera 1997 prakticky neliší od svého staršího sourozence. Stále si zachovává charakteristické rysy, jako je kupříkladu příď s decentně černým ochranným rámem či záď s náhradním kolem a sešikmeným oknem pátých dveří. To, že jde o inovovanou Fronteru, pozná především řidič. Již po usednutí za volant nemůže přehlédnout přepracovanou palubní desku, které na rozdíl od minulosti dominují místo hran oblé linky. Tím, pravda, zmizel unikátní rys off-roadu značky Opel: krabicovitá přístrojovká deska s ovládacími prvky po stranách. na druhé straně se Frontera 1997 díky novému uspořádání palubní desky prakticky neliší od osobních vozů značky Opel. Testovaný automobil navíc obsahoval navíc airbagy pro řidiče i spolujezdce, což není ani ve všech nových off-roadech běžná záležitost. Dlužno ovšem poznamenat, že oba vaky si majitel vozu musí, podobně jako audiosoupravu, klimatizaci, litá kola, alarm či střešní okno, pořídit za příplatek. Standardní výbava Frontery 2,5 TDS zahrnuje elektrické ovládání bočních oken a seřízení vnějších zpětných zrcátek, výškově stavitelný volant s koženým potahem a centrální zamykání. Zavazadlový prostor je díky základnímu objemu 540 litrů dostatečně velký, avšak přístup do něj bohužel neusnadňuje složité otevírání pátých dveří.
Zdálo by se, že Opel učinil náhradou motoru 2,8 TDI čtyřválcem 2,5 TDS s předkomůrkovým vstřikováním od italské firmy VM Motori krok vzad. Jak jsme si ověřili při testu, má tento motor poměrně kultivovaný běh a je dostatečně výkonný. Navíc se vyznačuje pozoruhodnou pružností, nejvyšší točivý moment 260 N.m vyvine již při 1800 1/min. Jinak si inovovaný off-road s bleskem ve znaku zachoval příjemné jízdní vlastnosti svých předchůdců, umocněné snadným ovládáním prostřednictvím posilovaného řízení a přiměřeně účinnými brzdami.
Cena v době testu činila 914 900,- Kč