Peugeot 306 1.6 XR 1997 - TEST
Ladné charakteristické tvary a poměrně živý motor 1.6 dělají z pětidveřového hatchbacku Peugeot 306 příjemný osobní vůz nižší střední třídy.
Mezi významné mezníky v historii značky Peugeot se letos zařadil nejen půvabný model 406 Coupé, ale též další modelové provedení třistašestky společně s rozšířením této řady o verzi kombi. K faceliftu svého zástupce mezi vozy nižší střední třídy se francouzská automobilka odhodlala po téměř čtyřech letech a inovovaný automobil vstoupil během jara na evropské trhy včetně českého. Výjimku představuje kombi, které se u nás začne prodávat až na podzim. Zákazník jistě ocení poměrně široké spektrum nejrůznějších provedení. Peugeot 306 je kromě již zmíněného nového kombi k dispozici také jak tří- a pětidveřový hatchback a sedan. Konkrétně k pohonu hatchbacku s pěti dveřmi si český zájemce může vybrat zážehové motory 1,4i a 1,6i, jakož i vznětové jednotky 1,9 D a turbodiesel 1,9 TD. K použitým motorům se vztahuje standardní výbava sestávající ze stupňů XN a XR. Z tohoto modelového spektra jsme podrobili redakčnímu testu peugeot se čtyřválcem 1,6i a komfortnější výbavou XR.
Po stylistické stránce neprošel Peugeot 306 v porovnání se svým modelovým předchůdcem výraznějšími změnami. A tak lze zaznamenat víceméně jen další zjemnění linek karoserie a upravenou masku chladiče se zvětšeným znakem francouzského výrobce, chromovaným lvem v erbu. Vůz lze za příplatek zušlechtit metalízou a litými koly místo ocelových s ozdobnými poklicemi. Interiér působí útulně a za ocenění stojí zejména dobře čitelné přístroje. Výbava XR obsahuje kupříkladu elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s imobilizérem a airbag řidiče. Vak před spolujezdce se stejně jako střešní okno, audiosouprava a klimatizace montuje na přání. Sedadla jsou možná trochu tvrdší, o to však mají lepší boční vedení. Kabina je vzhledem k dané třídě automobilu dostatečně prostorná, což platí i pro zavazadelník o základním objemu 338 litrů.
Testovaný hatchback Peugeot 306 poháněl záženový čtyřválec 1,6 l, jenž poskytuje výkon 65 kW. jak jsme si ověřilil, tento motor je pro vůz s pohotovostní a celkovou hmotností 1090, resp. 1580 kg víc než dostatečný. Přestože má jen klasický osmiventilový rozvod, nechybí mu chuť do života. Při častější manipulaci s pětistupňovou mechanickou převodovkou, jejíž řazení je poměrně přesné, příjemně překvapí i sportovně založeného řidiče. Jízdní vlastnosti hatchbacku jsou příjemné a nezáludné, na čemž má zásluhu optimálně vyladěný podvozek. Také manévrování s automobilem nečiní díky posilovači řízení žádné problémy. Výhradu jsme ovšem měli k brzdám, které se u zkoušeného vozu vyznačovaly relativně pomalým nástupem. Pokud jde o kombinovanou spotřebu paliva, při redakčním testu jsme jen nepatrně překonali výrobcem uváděnou hodnotu 7,7 l bezolovnatého benzinu na 10 km. Pětidvěřový hatchback Peugeot 306 1.6 XR se prodává za 474 100,- Kč včetně DPH, což je podle našeho názoru mírně nadsazená cena.
Cena v době testu činila 474 100,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.