Peugeot 406 Break 1997 - nový model
Trvalo pouze jediný rok od uvedení modelu 406, než automobilka Peugeot představila tento vůz také ve verzi kombi.
Model 406 Break je už od podzimu v prodeji na všech významných trzích francouzské značky. Proč takový spěch? Vždyť některé automobilky přicházejí s modely kombi až za několik let po uvedení základního modelu, teprve tehdy, až se automobil v původním provedení dokonale okouká. Peugeot k této rychlosti vedou dva důvody. Především dynamicky rostoucí obliba vozů kombi ve střední třídě, kam patří právě model 406. Druhým motivem je výtečná pověst kombíků Peugeot v zahraničí. Automobilka exportuje dnes více než 60 procent své produkce, a musí tak brát velký ohled na nefrancouzký vkus a chutě.
Model Break představuje jakousi řadu uvnitř řady. Zatímco čtyřistašestky se stupňovitou zádí se dnes nabízejí v 16 modifikacích, kombi je k mání v jedenácti odlišných provedeních podle motoru, převodovky a vybavení (SL, SR, ST, SV a SVE). Celkovou délkou 4720 mm je karoserie kombi o sedmnáct centimetrů delší než sedan. Jak už je u dnešních kombíků zvykem, úctyhodná je plocha oken - v tomto případě 3 metry - což zejména v afrických a blízkovýchodních zemích volá po standardním vybavení účinnou klimatizací.
Stejně jako u sedanů řady 406 nabízí i verze kombi zákazníkům výběr z celkem sedmi pohonných jednotek. Tři přeplňované vznětové motory a čtyři zážehové, z nichž jeden je vybaven turbodmychadlem. To poskytuje širokou výkonovou paletu od 55 až do 140 kW. Kromě dvou mechanických pětistupňových převodovek je k dispozici také elektronicky řízený čtyřstupňový samočinný agregát.
Peugeot 406 Break umožňuje zákazníkům rovněž zvolit si ze dvou typů zadních sedadel. V základní verzi je opěradlo sklápěcí vcelku, za příplatek je možné mít vůz s opěradlem děleným a sklápěným v poměru 60:40. V obou případech mohou být zadní sedadla vybavena třemi opěrkami hlavy. Konstruktéři věnovali také pozornost bezpečnému uložení zavazadel a jejich zajištění proti pohybu v případě havárie vozu. Celý zavazadlový prostor je zčásti překryt pevnou deskou s nostností až 15 kg, částečně vytahovací roletou.
Pozoruhodné je u tohoto modelu dokonalé odhlučnění vnitřního prostoru, které je zvlášť patrné u dieselových motorů. Je to výsledek nejen použití dokonalejších zvukotěsných materiálů, ale také zlepšené konstrukce motorů a převodovek. Už nyní je patrné, že typ 406 Break bude určitě dalším úspěšným modelem francouzské automobilky se lvem ve znaku, který by měl zanedlouho zamířit i na český trh.
Cena v době testu nebyla známa.
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.