Peugeot Partner 1996 - nový model
Peugeot rozšířil nabídku svých lehkých užitkových vozidel. K Boxeru a Expertu tak přibyl nejmenší Partner.
Z uvedené trojice vozů, představujících novou generaci lehkých užitkových peugeotů, je nejstarší model Boxer jako nástupce prodejně úspěšného typu J5. Na trh přišel již v únoru 1994 o devatenáct měsíců později jej doplnil rozměrově menší Expert, odvozený z velkoprostorvého Peugeot 806. Spodní hracini nabídky nyní tvoří model Partner, jenž se řadí do tržního segmentu F. Není přitom bez zajímavosti, že Peugeot přikročil k výrobě nového lehkého užitkového automobilu, přestože před dvěma lety představil porovnatelný model 205 Van. Na úvodních designerských prací se v případě partneru podílely společné stylistické oddělení PSA peugeot - Citroën a Bertoneho studio. Definitivní projekt pak vzešel od návrhářů Citroënu ve městě Vélizy, neboť tato automobilka je v prámci koncernu PSA plně odpovědná za program Partner. Vozidla si ovšem zachovávají charakteristické rysy svých značek, konkrétně příď užitkového peugeotu byla odvozena z modelu 306. Pro úplnost, Citroën použil za základ typ ZX. Partner se vyznačuje citlivě zakomponovanou skříňovou nástavbou, která v základním provedení nemá žádné boční prosklení a její využitelný objem čini 3000 litrů. Následovat bude i prosklená verze Kombi. Vůz je schopen přepravit předměty o délce 1,7 m, resp. 2,1 při sklopeném sedadle spolujezdce, a šířce 1,6 m. Pohodlný přístup do ložného prostoru zajišťují dvoukřídlá vrata na zádi vozu a uživatel přitom jistě ocení poměrně malou výšku podlahy, pouhých 57 cm nad zemí. Pro přepravu rozměrnějšího nákladu lze na střechu automobilu namontovat nosič, jenž výrobce nabízí za příplatek. Partner se vyrábí ve třech verzích 150 C, 170 C a 190 C s užitečnými hmotnostmi 474 kg, 600 kg, resp. 800 kg.
Potenciálním zákazníkům Partneru přijde vhod také široká paleta nabízených motorů. Předně to jsou vznětové motory 1,8 l/43,5 kW a 1,9 l/51 kW, určené k pohonu verzí 170 C a 190 C. Do vozů 150 C i 170 C se montuje zážehový čtyřválec 1,1 l/44 kW, na vybraných trzích lze vůz ve verzích 170 C a 190 C pořídit také s motorem 1,4 l/55 kW. Točivý moment se na pření kola přenáší prostřednictvím pětistupňové mechanické převodovky, avšak vozy s motorem 1.1 mají jen čtyřstupňové ústrojí.
Partner se vyrábí v závodu Peugeotu ve španělském Vigu. Na francouzský trh vstoupil začátkem června 1996 a v ostatních evropských zemích je k dispozici od září. Výrobce předpokládá, že během roku 1997 prodá 40 000 vozů a v dalších letech po 50 000 Partnerů.
Cena v době testu nebyla známa.