Porsche 911 Targa 1996 - TEST
Milovníci značky Porsche přirovnávají řízení jejich automobilů k nebesům s motory, zahalených do tónů rajské hudby. Skutečnost je však poněkud všednější.
Automobilka Porsche omezila vzhledem k úzkému okruhu zákazníků svoji poměrně širokou modelovou nabídku. Všechny síly totiž soustředila na výrobu Coupé, Cabria a Targy typové řady 911 i nového Boxteru, který by se měl motoristické veřejnosti představit v září 1996.
Třicáté výročí existence sportovního kupé Porsche 911 Targa oslavila na loňském frankfurtském autosalónu uvedením modifikace se zcela prosklenou střechou, kterou lze pouhým stiskem tlačítka zasunout pod zadní sklo. Ačkoliv v otevřeném stavu vypadá targa skoro jako kabriolet, skuteční krása se projeví teprve při pohledu vzhůru přes uzavřenou střechu, kdy přímo nad sebou posádka spatří blankytné nebe. Že by se dalo za temné noci po ztrátě orienta navigovat přes tónované sedmimilimetrové sklo jen podle hvězd? Nový Porsche 911 Targa je vybaven některými dalšími zajímavostmi. Tak například slunčení clonu lze odsunout dozadu jako divadelní oponu, a tím se otevře cestujícím téměř 180 stupňů panoramatického nebe. Interiér devětsetjedenáctky se nevyznačuje přebytečným prostorem a ani dvě těsná sedadla nenabízejí příliš pohodlí. na cestu si s sebou můžete vzít jen pár drobností, protože zavazadlový prostor má objem pouhých 123 litrů. Spínací skříňka zapalování je oproti všem zvyklostem vlevo od volantu.
Pod kapotou vozu 911 Targa se skrývá šestiválcový zážehový motor s protilehlými válci (boxer), jehož výkon se vlivem variabilního sacího potrubí zvětšil o 10 kW a točivý moment vzrostl o 10 N.m. To jsou však čísla určená jen pro opravdové fakoušky. Koho by zajímaly nějaké desetinky, když mu do zad duje orkán o síle 12 stupňů? Podvozek ušili konstruktéři ve Stuttgartu takříkajíc pro pravé muže. Automobil má díky němu sportovní střih a výborné jízdní vlastnosti, takže je na silnici za přispění dokonalého brzdového systému více než sebejistý. Díky skvěle aerodynamicky navržené karoserii lze jet při zařazeném šestém stupni s otevřenou střechou, aniž by se cestujícím pohnul jediný vlásek na hlavě. Mohlo by se zdát, že stuttgartský vůz je určen pouze pro romantiky, ale není to pravda. Hodnota zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 5,4 sekundy svědčí o tom, že v něm najdou zalíbení skuteční řidiči - sportovci. Porsche 911 Targa standardně obsahuje airbag pro řidiče a spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS, elektricky ovládaná vnější zrcátka a boční okna, šestnáctipalová hliníková kola, klimatizaci, vyhřívaná sedadla, elektricky ovládanou sluneční clonu, hřebenové řízení s posilovačem a centrální zamykání. Jeho cena se pohybuje někde mezi kupé a kabrioletem. Kdo si ale jednou pořídil Porsche, nemá jistě hluboko do kapsy pro případné pokuty za překročení povolené rychlosti či za eventuální opravy. Základní provedení stojí v Německu rovných 145 000 marek, na českém trhu zaplatí zákazník za targu s uvedenou výbavou 3 249 888,- Kč vč. DPH. Protože se nejedná o nijak levnou záležitost, je v modelu 911 pro případný kontakt s bankou zabudován mobilní telefon.
Cena v době testu činila 3 249 888,- Kč