Renault Mégane Cabriolet - 1997 - nový model
Není již daleko doba, kdy vstoupí na trh páté provedení osobního vozu Mégane, půvabný kabriolet.
Renault se intenzivně stará o to, aby se rodina vozů Mégane utěšeně rozrůstala. Loňský rok byl v tomto ohledu zvlášť významný, neboť základní pětidveřové provedení a kupé doplnily na trhu další dva modely: sedan Mégane Classic a velkoprostorový Scénic. Posledně uvedený model si navíc odnesl titul Vůz roku 1996. Do plánované šestičlenné rodiny Mégane tedy zbývá již jen kabriolet a kombi. A právě otevřenou verzi tohoto modelu nižší střední třídy renault představil jako jedno z lákadel ve své expozici na podzimním pařížském autosalonu.
Mégane Cabriolet samozřejmě sdílí co největší množství dílů s ostatními verzemi uvedené typové řady, například jeho podlahová plošina z Mégane Coupé. V porovnání s výchozím vzorem zůstala příďová partie kabrioletu nezměněna, avšak záď doznala určitých designerských úprav. Mezi nejvýznamnější patří prodloužení zadního převisu o 100 mm, takže délka vozu činí 4020 mm. Tímto způsobem vznikl dostatek místa nejen pro uložení střechy za zadní sedadla, ale i pro zavazadla. Skelet je pochopitelně pro dosažení bezpečné tuhosti zesílen, kupříkladu rám čelního skla obsahuje uvnitř navíc výztuhy z ocelových trubek. Na designu modelu Mégane Cabriolet se kromě návrhářů Renaultu podílelo německé karosářské studio Karmann. Poměrně zajímavě je vyřešena zejména část dvoudveřové karoserie za kabinou, kde víko prostoru pro střechu obsahuje náznak hlavových opěrek jako vzpomínku na sportovně střižené automobily minulých let.
K pohonu kabrioletu poslouží shodné zážehové čtyřválce, jaké jsou k dispozici pro Mégane Coupé. Špičku mezi nimi představuje šestnáctiventilový motor 2,0 l/108 kW, kvůli jehož montáži museli konstruktéři zvlášť zesílit přední část vozu. Zákazník bude mít možnost vybrat si k zušlechtění svého otevřeného vozu poměrně rozsáhlou příplatkovou výbavu, zahrnující několik zvláštních individualizujících souprav. Zatímco levnější verze bude opatřena ručním ovládáním střechy, v automobilech s vyšším stupněm výbavy se za tím účelem bude montovat mechanika s elektrickým pohonem. Mégane Cabriolet se zřejmě představí v definitivní podobě na letošním ženevském autosalonu a Renault pak nebude dlouho váhat s uvedením tohoto vozu na vybrané trhy.
Cena v době testu nebyla známa