Renault Safrane 2.5 1997 - TEST
Safrane 2.5 se sice řadí mezi vozy vyšší střední třídy, avšak v mnohých ohledech nabízí svému uživateli víc.
Safrane, jenž představuje vlajkovou loď v nabídce Renaultu, měl premiéru na ženevském autosalonu v březnu 1992 a po čtyřech letech prošel faceliftem. Vyrábí se pouze v jedné variantě se splývavou zádí a pěti dveřmi. Český zákazník si může k pohonu tohoto vozu vybrat jeden ze čtyř motorů. Ze zážehových jde o čtyřválec 2.0 l/100 kW, vyspělý dvacetiventilový pětiválec 2.5 l/121 kW a špičkovou jednotku V6 3.0 l/123 kW. Pro příznivce vznětových motorů Renault připravil turbodiesel 2.2 l o výkonu 83 kw. Výbava jednotlivých provedení Safrane se víceméně vztahuje ke konkrétním motorům a z uvedených variant se redakčnímu testu podrobil model Renault Safrane 2.5.
Je možná škoda, že Renault při loňském faceliftu stylisticky nesjednotil safrane s Mégane a Lagunou. Týká se to především přídě s rozměrnou jednodílnou maskou chladiče ve tvaru protažené půlelipsy. Karoserie ale působí jako celek ladně a vyváženě, vzhled testovaného vozu dále zušlechťovala krásná metalíza a litá kola. V útulném interiéru je patrná snaha výrobce o poskytnutí co největšího komfortu pětičlenné posádce. Snad jen palubní deska, byť přehledně uspořádaná, na nás svými hranami působila poněkud zastarale. Naopak vtipné je víko, kterým lze zakrýt ovladací panel audiosoupravy. Safrane 2.5 má ve standardní výbavě dva airbagy. Vak pro spolujezdce se ovšem montuje na úkor tradiční skříňky, která nám ve voze citelně chyběla. Nenahradí ji ani úložný prostor mezi předními sedadly, ani ve výplních předních dveří. Výbava Safrane s motorem 2.5 obsahuje například klimatizaci, imobilizér, palubní počítač či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Na přání lze vůz obohatit třeba bočními airbagy, kvalitní audiosoupravou s CD přehrávačem a vyhřívaným čelním sklem. Dobře přístupný zavazadlový prostor je svým základním objeme 455 litrů o něco menší, než činí průměr dané třídy.
Safrane 2.5 se řadí mezi velmi komfortní osobní automobily také díky svému zážehovému pětiválci se čtyřventilovou technikou a neobyčejně kultivovaným během. Přesto motor poskytuje největší točivý moment 211 N.m až při 4600 otáčkách za minutu, nechybí mu živost. Pětistupňovou mechanickou převodovku charakterizuje přesné řazení, brzdy jsou dostatečně účinné a ocenění si zaslouží též optimálně vyladěný podvozek, jehož pérování zajišťuje posádce velmi pohodlnou jízdu. Vůz však uspokojí svými jízdními vlastnostmi i dynamičtěji založené řidiče. Během našeho testu spotřeboval Safrane 2.5 podle palubního počítače průměrně 11 litrů beolovnatého benzinu na 100 km, což je přiměřená hodnota. Totéž můžeme říci i o ceně 1 036 700,- Kč včetně DPH.
Cena v době testu činila 1 036 700,- Kč
Komentáře
Přehled komentářů
Tolko som najazdil za 14 rokov, s minimálnymi poruchami (palivové čerpadlo,váha vzduchu,alternátor) a bežnými výmernami. Spotreba sa skutočne drží na priemerných 8,5 l/100, ale cez zimu v meste až 11,5, na dialnici plynulepri 130 do 8l. Odvezie pohodlne 5 ľudí, ale aj detskú izbu z Ikei.Po 14 rokoch problémy s klímou - najradšej ide na max. Nikdy žiadny problém so štartovaním !!! Automatická prevodovka má ešte pôvodnú náplň.Pohodlie na mojej vysedenej sedačke sa nedá porovnať žiadným novým autom (ani BMW7,MBS,A8
Safrane 2.2dT
(classic, 17. 4. 2011 19:34)
S touhle károu jsem pár lety taxikařil, takže ji můžu celkem zodpovědně ohodnotit. Svezení je sqělé, dá se přirovnat k cestování v obýváku. Obávaná elektrika funguje do té doby, než do ní vrazí pařáty samozvaný kutil, takže doporučuji nevylepšovat fungující věci. Spotřeba po městě je 8 - 8,5 litru při normální jízdě. S tímhle motorem to není závoďák, ale když je třeba umí vzít za práci. Škoda jen, že se vlivem "kvalitního" povrchu našich silnic poměrně brzy rozštípe podvozek. Díly z druhovýroby pak už nevydrží vůbec nic. Otázkou zůstává, jestli se na tohle auto ještě vyplatí nákup originálů. Auto můžu každému doporučit, pokud ho však ještě sežene v zachovalém stavu.
1/2 miliona km
(GT, 23. 5. 2012 11:06)