Seat Cordoba Vario 1997 - nový model
Čtyři roky po premiéře sedanu Cordoba představil jeho španělský výrobce také verzi kombi, označenou Vario.
Typ Cordoba, jenž debutoval na frankfurtském autosalonu IAA 1993, se zařadil mezi oblíbené osobní automobily nižší střední třídy především svou solidností. Ačkoliv sdílí podlahovou plošinu s menším vozem Ibiza, poskytuje svým uživatelům prostorný interiér včetně objemného zavazadlového prostoru. Nicméně na západoevropských trzích roste poptávka po kombících, umožňujících všestrannější využití než sedany či hatchbacky. A tak Seat, či spíše koncern VW přistoupily k vývoji této karosářské varianty Cordoby, byť se k tomuto kroku odhodlal až po čtyřech letech, tedy později, než bývá zvykem u jiných automobilek. Doplňme ještě, že kombi Cordoba Vario mělo světovou premiéru na podzimní frankfurtské výstavě IAA 1997.
Dvou - nebo čtyřdveřový sedan Cordoba se vyznačuje robustní zádí, a tak jistě nebylo obtížné modifikovat karoserii z tříprostorového na dvouprostorové uspořádání, zvláště pak když obě verze mají shodnou délku 4141 mm. Stylisticky však Cordoba Vario nepřináší prakticky žádnou zajímavost, na druhé straně záď nepůsobí jako násilně naroubovaná. Zavazadlový prostor má základní objem 390 litrů, což je v porovnání se sedanem o 65 litrů méně. Uživatel ale může naložit zavazadla až po střechu cordoby vario, přičemž sklopením zadních sedadel získá uctyhodných 1250 litrů. Ložná plocha má přitom rozměry 1432 x 1321 mm. Díky velkým zadním dveřím otevírajícím se nahoru až do úhlu 135 stupňů není manipulace se zavazadly obtížná, avšak podlaha zavazadelníku je poměrně vysoko nad vozovkou. Nový kombík značky Seat má též střešní nosič o nostnosti 50 kg.
Pro Cordobu Vario vybrala španělská automobilka poměrně široké spetrum tří zážehových a dvou vznětových čtyřválců se zdvihovým objemem od 1,4 l do 1,9 l. Jejich výkon se pohybuje v rozsahu 44 až 74 kW. Všechny motory sice mají jen klasický osmiventilový rozvod OHC, avšak zážehové jednotky jsou vybaveny vícebodovým elektronickým vstřikováním paliva a diesely přímým vstřikem. Bezpečnostní výbava vozu zahrnuje airbag pro řidiče a spolujezdce i ABS.
Automobilka Seat plánuje, že v závodě Martorell vyrobí ročně 20 000 kombi, což činí přibližně 25 procent z celkové produkce typu Cordoba. Na český trh má cordoba vario přijít během února až března 1998. O přízeň zákazníků ale bude muset bojovat kromě jiných kombíků také s téměř totožným koncernovým sourozencem Volkswagen Polo Variant.
Cena v době testu nebyla známa.