Subaru Legacy 2.5 GX 1997 - TEST
Vrchol mezi japonskými automobily s pohonem všech kol značky Subaru tvoří typ Legacy 2.5 GX. Patří k tomu nejlepšímu, co může tento výrobce ze Země vycházejícího slunce nabídnout, a tak jej charakterizuje především vysoká úroveň bezpečnosti a komfortu. A jak je známo, Subaru jsou vozy s mimořádně vynikajícími jízdními vlastnostmi.
Sedan Legacy 2.5 GX jako nejvýše postavený automobil značky Subaru musí dbát v první řadě na svůj vzhled. Ladné křivky karoserie zvýrazňuje vyváženost bohatě proskleného prostoru pro cestující a elegantní přídě i zádě. Lehkost vozu dodává také boční prolis táhnoucí se od předních světlometů až k vysoko umístěným zadním sdruženým svítilným. Tak jako moderní muž dbá na detaily i Legacy si zakládá na originálních prvcích. Mezi ně patří decentní chromovaná maska chladiče či čtveřice mlhových světlometů. Celkově lze design Subaru Legacy hodnotil jako střízlivý bez laciných výstřelků. A na to klade důraz nejeden majitel užívající svůj vůz především k reprezentaci.
Daleko více však dokáže Legacy 2.5 GX okouzlit interiérem. Přebytek prostoru na výšku a zejména na šířku, příjemně tužší sedadla s čalouněním z pravé kůže a příkladné ergonomické zpracování přístrojové desky - to vše dokáže učinit z cestování na velké vzdálenosti příjemnou záležitost. Bohatá výbava obsahuje snad skutečně vše, na co si i ten nejnáročnější uživatel vzpomene. Posuďte sami: tak jako u všech subaru má samozřejmě i legacy airbag pro řidiče a spolujezdce, centrální zamykání, elektrické ovládání zrcátek a oken. U vrcholného provedení Legacy 2.5 GX ovšem nechybějí ani vysloveně luxusní prvky jako jsou plynulé stmívání vnitřního osvětlení, elektricky vyhřívatelná přední sedadla i zpětná zrcátka a klimatizace.
Nejvíce bodů ovšem Subaru Legacy 2.5 GX získává za pohonné ústrojí. To se skládá z podélně uloženého plochého motoru o zdvihovém objemu 2457 ccm a největším výkonu 110 kW. Jeho točivý moment vrcholící 221 N.m při 4000/min se přenáší přes vyzrálou čtyřstupňovou samočinnou převodovku a mezinápravový diferenciáln na všechna čtyři kola. Pro vynikající jízdní vlastnosti je důležité nízké těžiště celého pohonného ústrojí. To spolu s nezávislým zavěšením, precizní geometrií a dostatečně komfortně odladěným pérováním umožňuje mít jedny z nejlepších jízdních vlastností ve třídě, a to nikoliv na úkor pohodlí. Největší rychlost činí 205 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 9,7 s. Výrobcem udávaná spotřeba je na hranici 10,3 l/100 km.
Cena v době testu nebyla známa.