Suzuki Baleno Wagon 1996 - nový model
Další novinkou, která nás letos v Ženevě zaujala je Suzuki Baleno Wagon. Jedná se o karosářskou variantu kombi, která doplňuje v loňském roce představený sedan a hatchback.
Japonská firma Suzuki zvolila pro kombíka odvozeného ze sedanu Baleno dodatkové označení Wagon. K pohonu budou sloužit jen dva větší motory se čtyřventilovým rozvodem o objemu 1.6 l a 1.8 l, zatímco nejmenší třináctistovka zůstane pro sedan a hatchback. Nové kombi se na ženevském autosalonu představilo ve dvou provedeních: 1.6 GLX a 1.8 GTX.
Výrazným stylistickým prvkem vozu Suzuki Baleno Wagon je pochopitelně jeho zadní partie. Designéři se neznažili nijak skrývat spíše užitkové zaměření Balena Wagon, což zdůrazňuje zejména opticky stejnorodá prosklená zadní část, která jako by byla bez posledního sloupku karosere. Také spodní linka tohoto celku narušuje klinovitý boční profil. Kombi tak působí mohutnějším dojmem. Zadní páté výklopné dveře zasahují svojí horní částí až do boku vozidla a umožňují tak, spolu s vykrojeným zadním nárazníkem, pohodlnou manipulaci se zavazadly. Na přání dodávaný zadní střešní spoiler obsahuje třetí brzdové světlo.
V poměrně prostorném interiéru najdeme u lépe vybavené verze 1.8 GTX obě přední sedadla dosti sportovně střižená. Kromě zlepšeného bočního vedení mají i integrované opěrky hlav. Připravena je montáž obou velkokapacitkích airbagů pro cestující vpředu, o kontrétní výbavě pro jednotlivé trhy však není dosud rozhodnuto. To se týká i ostatních prvků, mezi které patří například i čtykanálové ABS. Zavazadlový prostor o objmeu 375 litrů lze sklopením zadních opěradel zvětšit až na kapacitu 1377 litrů. K zajímavým detailům ložné plochy patří síťka na jejím dně, která brání pohybu menších předmětů. Pod výklopnou podlážkou je ještě místo na odložení drobností do několika odkládacích boxů, z nichž prostřední je vyjímatelný. Samozřejmostí je i shrnovací kryt zapavadlového prostoru. O dostatečné dynamické schopnosti se stará buď čtyřventilový motor 1.6s jedním vačkovým hřídele nebo osmnáctistovka DOHC rozněž se čtyřmi ventily na válec. Výkonové parametry menšího agregátu činí 73 kW a 127 N.m, zatímco objemově větší jednotka nabízí 89 kW a 152 N.m. Na přání bude možno nahradit pětistupňovou přímo řazenou převodovku samočinným agregátem u obou motorů. Do budoucna se počítá i se stálým pohonem všech kol. Podvozkové partie zaručují dobré jízdní vlastnosti díky nezávislému zavěšení typu McPherson vpředu i vzadu. Na přání bude k dispozici i speciálně laděný podvozek pomocí systému SSCS, který má být optimální kombinací sportovní jízdy a komfortní charakteristiky pérování.
Cena b době testu nebyla známa.