Volkswagen Caddy 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Dalším příkladem výhodného využití jedné platformy pro více vozů je v koncernu VW Group kompaktní užitkový automobil Volkswagen Caddy.
Český dovozce automobilů Volkswagen hodlá zaútočit na oblast trhu s užitkovými vozidly, dosud poněkud opomíjenou. Pro tento účel má připraven celý arzenál zbraní, přičemž nejmenším kalibrem je model Caddy s užitečnou hmotností 550 kg.
Název Caddy znamená v angličtině nosiče holí při golfu. Kdo kdy nesl na rameni vak plný rozličných instrumentů pro tuto hru gentlemanů ví, že projít celé golfové hřiště s takovým břemenem na zádech není žádná slast. Ti movitější si proto najímají sluhu určeného k nošení veškerého náčiní, jenž ovšem musí být nadmíru silný. Vzhledem k dobrým parametrům malého užitkového volkswagenu se proto zvolené označení Caddy jeví jako vzkutku trefné. I když nákladový prostor o objemu 2900 litrů pojme rozhodně víc než jeden vak s golfovými holemi.
Jelikož Volkswagen Caddy je v podstatě převlečený Seat Inca, odlišnosti mezi nimi najdeme jen minimální. Těmi nejvýzraznějšími jsou jiné nárazníky lakované v barvě vozu, pro městský provoz poněkud nepraktické, a modifikovaná příď. K dostání je vůz ve dvou karosářských variantách: jako dvoumístná dodávka a prosklené kombi celkem pro pět pasažérů. Značnou výhodou u esteticky zdařilé karoserie jsou asymetricky dělené dvoukřídlé zadní dveře, které lze otevřít buď o 90, nebo o plných 180 stupňů. Nejen že zlepšují výhled dozadu, ale ve městě jsou vhodnější při manipulaci s menším množstvím zboží, kdy stačí otevřít jen širší část dveří.
Interiér je dostatečně známý z osobních vozů koncernu Volkswagen, například z modelů Seat Ibiza nebo Volkswagen Polo. Zatímco dodávka má pevnou přepážku za sedadly řidiče a spolujezdce, takže neumožňuje příliš možností úpravy vnitřního prostoru a schází i místo pro drobná zavazadla, prosklené kombi se zadní sklopnou lavicí skýtá více variant využití.
Podvozek tvoří osvědčená kombinace nezávislého zavěšení na trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson vpředu a robustní tuhé nápravy vedené i odpružené podélnými listovými pery vzadu. Motory jsou vyváženou nabídkou dvou zážehových a dvou vznětových jednotek. Mezi nimi vyniká dlouhou životností a především nízkou spotřebou agegát 1,9 SDI s přímým vstřikováním paliva, který svojí charakteristikou nejlépe vystihuje přirovnání k silnému a skromnému sluhovi. Do všech vozů se sériově dodává posilovač řízení. Na přání si může zákazník svého Caddyho vybavit například ABS, elektronickou závěrkou diferenciálu, dvěma airbagy a mimo nejslabší verze i klimatizací.
Cena v době testu činila 288 476,- Kč bez DPH
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.