Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Volvo 850 AWD 1996 - nový model

 

Celý článek nově na:

 

www.autostories.cz

 

     Aby Volvo svým modelem 850 uspokojilo co nejširší okruh potenciálních zákazníků, připravilo jeho verzi 4x4.

VOLVO 850 TDI (1996-1996) Front + links

     Největší švédská automobilka v současnosti intenzivně rozbíhá výrobu zbrusu nových vozů střední třídy S 40 a V 40. Přitom však nezapomíná na větší model 850, jenž bude stále tvořit významnou součást její nabídky osobních automobilů. Přispívá k tomu také skutečnost, že se osmsetpadesátky poměrně dobře prodávají, a to nejen v Evropě, ale také na severoamerickém i jihoasijském trhu. Zásluhu na tom do značné míry mají turbodieselové Volvo 850 TDI s úsporným provozem a sportovně střižený model 850 R, které přišly na trh loni na podzim. Pro letošní modelový rok si u Volva připravili model 850 AWD s pohonem všech kol a zbrusu novým  zážehovým pětiválcem  s nízkotlakým přeplňováním.

VOLVO 850 TDI (1996-1996) Front + rechts

     Uvedením Volva 850 AWD na trh švédský výrobce vyšel vstříc těm zákazníkům, kteří potřebují skutečně všestranný a přitom komfortní a bezpečný automobil. Nová osmsetpadesátka se znakem náprav 4x4, vyráběná pouze ve variantě kombi, je stejně jako její sourozenci s pohonem předních kol ozdobou dálnic a městských ulic. Přitom se však vůbec nezalekne zimních neupravených silnic či dokonce polních a lesních cest. Soustava pohonu všech kol se vyznačuje řadou vyspělých konstrukčních přístupů. Točivý moment motoru se na přední a zadní nápravu rozděluje podle skutečných jízdních podmínek prostřednictvým vložené viskózní spojky Viscodrive s volnoběžkou. Elektronický řídicí systém proto sleduje činnost například samočinné závěrky zadního diferenciálu a protiprokluzového systému TRACS jakožto součásti ABS na přední nápravě. Pokud vůz jede po běžné silnici se suchým povrchem, točivý moment se pro zachování příjemných jízdních vlastností na přední a zadní kola rozděluje v poměru 95:5 procentům. V případě potřeby je však řídicí systém pohotově schopen uvedený poměr obrátit, což vlastně znamená pohon zadní nápravy. To vše se děje bez jakéhokoliv zásahu řidiče.

VOLVO 850 TDI (1996-1996) Front + rechts

     Do Volva 850 AWD se montuje nový zážehový pětiválec 2,3 l/142 kW se čtyřvedntilovou technikou, přeplňovaný nízkotlakým turbodmychadlem LPT. Přínosem tohoto spojení je vynikající hodnota točivého momentu 270 N.m, která je řidiči dostupná v neobvykle širokém rozsahu od 1800 do 5000 1/min. Navíc nízkotlaké přeplňování na rozdíl od rozšířenějšího vysokotlakého přispívá například díky jemnější reakci motoru na sešlápnuní akcelerátoru k příjemnějším jízdním vlastnostem vozu.

VOLVO 850 TDI (1996-1996) Heck + links

     Na český trh všestranné kombi Volvo 850 AWD vstoupí během letošního podzimu, přičemž jeho prodejní cena dosud nebyla stanovena.

VOLVO 850 TDI (1996-1996) Heck

Cena v době testu nebyla známa.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

Mail list


Archiv

Kalendář
<< listopad / 2017 >>

Statistiky

Online: 1
Celkem: 418336
Měsíc: 1453
Den: 41