Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Volvo S40 2.0 1996 - TEST

 

Celý článek nově na:

 

www.autostories.cz

 

     Představitel nové generace osobních vozů značky Volvo, sedan S40, nezapřel dobrou pověst této skandinávské automobilky.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Front + links

     Nový model Volvo S40, hvězda loňského frankfurtského autosalonu, přišel na náš trh až během letošního května. O to víc jsme byli netrpělivý, až budemem moci podrobit tento elegantní sedan našemu testu. K tomuto účelu jsme zvolili esčtyřicítku s vyspělým šestnáctivelntilovým zážehovým čtyřválcem 2,0 vyvíjejícím výkon rovných 100 kW. Český zákazník si ovšem může k pohonu tohoto atraktivního automobilu střední třídy zvolit také slabší zážehový motor 1,8 l/85 kW.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Front + rechts

      Modelem S40 uvedla automobilka Volvo novou generaci svých osobních vozů. Je to patrné zejména na střihu karoserie, která postrádá tradiční ostré hrany i krabicovité tvary. Nový sedan skutečně jde s dobou, avšak vůbec se nepodbízí vkusu zákazníků a udržuje si své vlastní image. To ostatně potvrdila značná pozornost řidičů i chodců, kterou zřejmě ještě zvýšil metalický lak karoserie testovaného vozu.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Front + rechts

     Automobilka Volvo si během let vybudovala velké renomé především svými komfortními, výkonnými a bezpečnými osobními vozy. Tyto vlastnosti zdědil také model S40, což je patrné například v interiéru. Ten působí velmi kutivovaně, přičemž pětičlenná posádka okamžitě získá příjemný pocit útulnosti a bezpeční. Zásluhu na tom mají také airbagy pro řidiče i spolujezdce a boční vzduchové vaky systému SIPS ve standardní výbavě vozu. Náročnější zákazník má samozřejmě možnost zvýšit komfort cestování v esčtyřicítce například prostřednictvým kvalitní audiosoupravy se šesti reproduktory, klimatizace se samočinnou regulací či elektrického ovládání bočních oken.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Heck + links

     Tyto a další prvky příplatkové výbavy firma Volvo tradičně sdružuje do tzv. paketů. Pozornost vzbuzuje také přehledně uspořádaná palubní deska oblých tvarů s elegantním dřevěným obložením, na níž lze nalézt kromě běžných přístrojů - tachometru a otáčkoměru - také nekonvenční informační systém LCD ve formě přístroje kruhového tvaru. Pomocí přepínače řidič získá snad všechny užitečné údaje o stavu vozidla a jízdě: od okamžité či průměrné spotřeby paliva přes průměrnou rychlost a dojezd podle skutečného stavu paliva v nádrži až po číselné hodnoty teplot oleje, chladicí kapaliny a venkovního vzduchu. V automobilech této třídy nebývá ani za příplatek tempomat, se kterým se navíc v S40 velmi jednoduše manipuluje. Sedadla s kombinací koženého a textilního potahu jsou navýsost pohodlná, což je u značky Volvo zcela běžné. Řidič jistě ocení, že si může proporcím svého těla plně přizpůsobit své sedadlo, a to i v bederní oblasti. Děje se tak ale ručně. Za vymoženost, která nemá obdoby u jiných srovnatelných vozů lze považovat výklopné integrované dětské sedačky v opěradlech zadních sedadel, které se do vozu montují na přání. Pokud jde o zavazadlový prostor, ten je poměrně dobře přístupný díky rozměrnému víku se spodní hranou až u nárazníku. Základní objem 415  litrů sice nepatří mezi největší v dané třídě, avšak lze jej podle potřeby zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních opěradel.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Seite rechts

     Kapota testovaného vozu ukrývala zážehový čtyřválec 2,0, který se díky čtyřventilové technice vyznačuje značnou pružností i relativní provozní úsporností v podobě tovární průměrné spotřeby 8,2 l bezolovnatého benzinu na 100 km. Při testu jsme však tuto hodnotu překonali téměř o jeden litr. Motor svým výkonem 100 kW umožňuje ve spojení s dobře odstupňovanou a přesnou mechanickou převodovkou i sportovněji laděnou jízdu. Přesto je vůz určen spíše pro pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti. Tomu ostatně odpovídá komfortně laděný podvozek, v jehož konstrukci se promítly bohaté zkušenosti firmy Volvo především z modelu 850. Automovil však ochotně drží stopu i při rychlém průjezdu ostřejšími zatáčkami, přičemž k pocitu bezpečí přispívá jeho dostatečná stabilita. Ovládání vozu je poměrně snadné, neboť ve standardní výbavě samozřejmě nechybí posilovač řízení. Brzdy by s ohledem na jízdní výkony modelu S40 mohly být podstatně účinnější.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Innenraum

     Sedan Volvo S40 představuje velmi příjemné zpestření nabídky vozů střední třídy na českém trhu a mohl by se stát snem mnohých zájemců o moderní a kvalitní automobil. Jeho základní pořizovací cena činí 760 000,- Kč, není však bohužel problém ji při zušlechťování standardní výbavy  příplatkovými pakety výrazně zvýšit.

VOLVO S40 2.0 (1996-1999) Motor

Cena v době testu činila 760 000,- Kč

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

Mail list


Archiv

Kalendář
<< listopad / 2017 >>

Statistiky

Online: 2
Celkem: 419218
Měsíc: 1297
Den: 34